Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Undrar om någon här har gjort det.
Funderar på att plocka bort den och täppa till rören med kork. Så att jag minimerar fuktvandringen.

Tror ni man måste plocka upp mycket? Kamrem?
Senast redigerad av 1 kamilenski, redigerad totalt 0 gånger.
av ast
Vågar inte svara vad gällande pluggning och fuktvandring.
Däremot slipper du riva kamen. Dock så får plocka bort nästan allt annat på agregatremen. Kompressorn sitter längst ner under generator o servo.
Tror inte det lönar sig att gå underifrån.
av kamilenski
ast

Ok. Tack. Ska påbörja det dock till helgen. Behöver laståsnan några dagar till.
av ast
När Volvo byter så tömmer dom systemet för att sedan trycktesta och fylla. Vet inte om detta är ett måste eller om de bara går o byta komp. o köra igång igen. Men de kanske finns någon annan här som har mer koll på området .
av kamilenski
Har en mekaniker som ha en automatiskt utrustning till tömning, renspolning, vakuum och påfyllning.
Just nu är systemet tömt på allt.
Användarvisningsbild
av wissel
Nu vet jag inte på 2007an men Volvo säger att demontering sker UNDERifrån..
och neråt.... ??:-/
av ast
Ok kan skilja sig. Kan tänka mig att den sitter samma som på min -04. Den är bytt uppifrån. Gjort på Volvobil Gbg.
Kanske är olika beroende på motor?
av kamilenski
JAg har samma motor som sitter i 01-07, 2.4D 163hk. Aut.

Motor D5244T5
av ast
Kommer inte ihåg hur trångt det är underifrån med framvagnsbalken o de.
Tror det är en del som ändå måste göras uppifrån kan vara därför vissa väljer att ha bilen nere hela tiden istället för att hissa upp och ner. Men vilket fall som helst så lite jobb blir det ju. Viktigaste är ku trots allt gashanteringen så de blir riktigt.

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....