Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
De lackade listerna som går under takrelingen på min V70 2.4T är väldigt matta. Är detta något som volvo har ersatt om man klagat? Nån mer som har samma "fel"?

Mvh Tomas
av vandenhoogen
Matta takskarvslister är ett vanligt problem, likadant på min bil, polera upp dem igår, blev betydligt bättre, men hur länge? bör nog snart skaffa nya...

Har bilen några år på nacken så lär inte volvo stå för det, tyvärr... Inga av de "nyinförda" volvomodeller har takskarvslister...undra varför...:) Har hört talas om goodwill fall så hör med din verkstad o se va dom säger...
Användarvisningsbild
av MartinS
Det har varit förlängd garanti på dessa, sk. goodwill. På min 01:a var den förlängd till fyra år. Jag missade den med en månad:-/ Men det fixade min lackerare för femhundra spänn så det gjorde inte så jättemycket.

/Martin
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Mina lister är utom allt hopp när det gäller polering.... Ska lacka sidolisterna och de på stötfångarna så de får väl ta taklisterna med..

Tomas
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]