Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena.
V70r är de. Vet tyvärr ej vilket modell det är men är den med cd växlare (3 skivor)...
Så länge tills jag inte införskaffat en ny modernare stereo så tänkte jag se om jag kan få brända musik funka i bilen.
Inte lyckats få det att funka heller inte hittat någon direkt fakta på något forum om hur man ska bränna....

Några tips pojkar?

mvh
Jag gissar på att du bränt ner i Mp3 format, och bilen är såpass gammal att den inte kan spela upp Mp3.
Du får i så fall se till att bränna ner musiken i WMA, det får inte alls plats lika mycket då dessa går på skivans tidskapacitet(vanligtvis 70-80min), och inte utrymmeskapacitet(ofta 600-800 MB) som Mp3 låtar gör.

Sen får se till att du använder kompitabla skivor med, exempelvis fungerar inte DVD och blueray i äldre bilar.

När du köper en ny, se då till att den är MP3 kompitabel, och har en aux ingång så du kan spela upp spotify genom mobilen exempelvis. Vill du lägga mer pengar så är Blåtand-kompitabel cd-spelare ett riktigt nice alternativ.

Annars är en annan lösning att köpa en AUX-kasett, om bilen är såpass gammal att den har kassettspelare. Det ser ut precis som en kassett och har en utgående auxkabel som du enkelt kan koppla till din telefon. Jag har gjort det och det funkar skeeetabra.
Det är SC-900 eller SC-901 du har. 901 är en förbättrad modell med - om jag minns rätt - bl.a. bättre växlarmekanik. Trevlig stereo för övrigt. Jag saknade själv mp3 och sånt men bytte aldrig ut den för jag gillar inte eftermarknads-flipperspel.

Jag hade SC-900 och den spelade brända skivor fint under dom år jag hade bilen. Använda inte särskilt fina skivor heller utan oftast nåt randomskit på 100-spindel från nån billig butik på nätet. Det som INTE fungerade var såna där svarta tomskivor som ser ut som små LP-skivor. Växlaren kunde inte ta tag i dem ordentligt.

Ett knep man kan testa är att sänka brännhastigheten till typ 2.4x eller 4x.

Och jo, den tar inte mp3. WMA är inte rätt, det är nog WAV milfshake tänkte på. Men det behöver man inte bry sig i om i praktiken, det man ska se till är att välja "musik-cd" i sitt brännarprogram. Programmet sköter om att konvertera och göra så det blir en regelrätt musikskiva.

Kassettadapter fungerade inte i min, inte den jag testade iallafall. Den bara bytte sida och bytte sida och bytte sida och bytte sida i all oändlighet. Troligen eftersom den andra spolen inuti kassettadaptern inte snurrade som i en riktig kassett. Med en vanlig kassett (jag testade EN gång :lol: ) fungerade det fint.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]