Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, ny här och sökte runt lite men hittade inget.

Undrar om det är någon som har besiktat sin XC60 än (inte för drag eller trim)? Borde det inte vara dags för de första som rullade ut från fabrik 2008/2009?
Hade varit intressant att se lite underlag/statisik om vilka fel som uppkommer på denna premium bil. Om det nu finns några :lol:

/Daniel
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har besiktigat min, fick ombesiktning för felaktigt inställda strålkastare, bilia fixade det gratis ( inkl. Ombesiktning) på servicegarantin, men ganska retsamt även om det inte kostade mig något.

/Martin
av persve
rosenlorden skrev:Är det "värt" att importera från Tyskland!? Hur resonera du fram beslutet att hämta därifrån?
Framförallt större utbud. Jag köpte en -09 XC60 D5 Summun som gått 7230mil. med C-four, avtagbart drag, Blis, Adaptiv farthållare, aktiva Xenon mm, för 190tkr. Kolla själv vad de begär på blocket eller bytbil. Bilen servades före (fick mail från Volvo i Tyskland om hur jag upplevt servicen av min bil) och har 1 års garanti. Firman jag köpte av hade sålt den som ny och nu bytt in den, jag är andre ägare. Har även tidigare köpt 1 mercedes från tyskland för drygt 10 år sedan och en ny renault scenic från Danmark 2000.
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]