Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Hej!!

Jag har en s80 d5 My08 summum aut 11000mil som jag tänker byta mot en 2.5ft my10 Manuel summum ca 6500 mil, hur mycket lägger jag i mellanskillnad för det ska va en okt deal? Och e det värt bytet? Tacksam för svar
av Enzo
Det beror väl helt och hållet på hur mkt du kör. Om det är värt bytet kan du ju bara avgöra själv. Billigast blir det sannolikt att fortsätta tuffa på med den du har då den i rena pengar lär sjunka mindre de närmaste åren.
av htchd2
Jag e nöjd me min men snart 11k på mätaren skrämde mig lite
Användarvisningsbild
av Gurra82
om det är värt bytet kan bara du avgöra, om du är nöjd ser jag då ingen anledning att byta
Användarvisningsbild
av Knight8806
Det är väl inget att skrämmas av? Det är inte mycket kvar nu tills du börjar tjäna in på dieseln?
av htchd2
Knight8806 skrev:
Det är väl inget att skrämmas av? Det är inte mycket kvar nu tills du börjar tjäna in på dieseln?
Fattade inte riktigt med tjäna in, hade ny bytt o lagt till ca 35k imellan ?
av perhall
Kolla bilpriser.se och se hur mycket skillnaden är.
Sannolikt är båda ungefär lika populära på sikt och håller värdet ungefär lika bra.
En D5 är mycket hetare än en FT på marknaden så mellanskillnaden bör inte vara mycket mer än vad bilpriser.se anger som "privatpris" - för det du är rädd för, 11 000 mil, är helt normalt på en MY08 och inget som marknaden är rädd för vilket återspeglas i priset på bilpriser.se
PH
av htchd2
Om man nu tänkt byta, ska man ha den my10 eller en my08 t6 awd med snart 10000 på mätaren?
av Johannnes
htchd2 skrev:Om man nu tänkt byta, ska man ha den my10 eller en my08 t6 awd med snart 10000 på mätaren?

Det är smaksak vad du ska ha. T6 AWD får man mycket hästkrafter, fyrhjulsdrift m.m.,dock är det -08 och kanske inte lika "fin" inutim som -10:an. 10000 mil på mätaren skall du inte behöva oroa dig för, är den bra servad så är 10´mil inga problem!!! Eftersom den drar lite mer per mil räknat så är dem inte så attraktiva på beg marknaden, därav lägre priser. Men får man en till bra pris och skiter i om den drar 0,3-0,5 liter mer än andra så är det inga problem.
My10 modeller har ju fått facelift och känns lite "finare" inuti, visa motorer har fått uppdatering såsom D5, 2.5ft har fått lite fler hästkrafter.

Det bästa du kan göra att kolla och provköra dem bilar du är intresserad för att känna hur det känns.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]