Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olofgeo
Jag tittade på en ny V70 idag,modellår06 men bilen är tillverkad augusti05,säljaren hävdar att denna kommer att värderas som en 06 vid framtida inbyte,vad gäller egentligen???
av Mikael G
olofgeo skrev:Jag tittade på en ny V70 idag,modellår06 men bilen är tillverkad augusti05,säljaren hävdar att denna kommer att värderas som en 06 vid framtida inbyte,vad gäller egentligen???
Kolla åttonde tecknet bakifrån på chassinumret på regskylten, är det en 6:a så är det årsmodell -06. Om den är tillverkad i augusti så är det med största sannolikhet en -06 som säljaren säger. Bilfirmor vet vad som gäller med årsmodeller vid inbyte, däremot så kan privatpersoner som inte är insatta i hur det räknas börja tjaffsa lite.
Användarvisningsbild
av Brainy
Där har antagligen också jag en stor nackdel, min är uttagen i augusti 2004 och värderas väl antagligen ungefär lika som en 04a som är uttagen i augusti 03, fördelen är väl att min inte hunnit gå lika långt (2100mil)

/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
i datasystemen säljarna har så ser dom bilens modellår 6 den kommer att vrderas efter modellåter o inget annat.

modellåret styr ju vilken utrustning bilen har ihopp med dom paketen den har m.m. så ingen är itreserad av vilken månad den är tilverkad, då komer för skicket på bilen att ha större avgörende för bilens framtida värde!
av Tach
Fast genom vv.se så ser man ju när den är tillverkad och uttagen, stor skillnad tycker jag i alla fall med "nya" versioner så som mellan en 00 och 01:a osv ...
Som privat köpare i alla fall
Användarvisningsbild
av henka35
Den kommer ALLTID att värderas som en 2005:a. Enligt gällande regler inom EU.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
henka35 skrev:Den kommer ALLTID att värderas som en 2005:a. Enligt gällande regler inom EU.

/Henrik
Jag orkar inte förklara i en tråd till... Sök !!!

enligt u är väll moroten en frukt, eller hur det nu var.
av pluttenboy
olofgeo skrev:Jag tittade på en ny V70 idag,modellår06 men bilen är tillverkad augusti05,säljaren hävdar att denna kommer att värderas som en 06 vid framtida inbyte,vad gäller egentligen???
:evil: 05=05-tyvärr!!
Användarvisningsbild
av mane
En "het" fråga :wink:

I vilket fall. Volvohandlarer brukar ha koll på modellåren och värdera en inbytesbil efter det.
Dock så brukar det vara svårare om man skulle göra en framtida inbyte "utanför" volvohandlaren. Då kan man få problem med värderingen, alltså den handlaren kan värdera bilen som en "-05a".

Ovanstående är väl ganska så vanligt för modellår -04. Då dessa tillverkades from. mars 2003 tom. juni 2004.
Användarvisningsbild
av CarMan
en 06:a är en 06:a oavsett när den är utagen, för den innehåller den spec som bilarna har under modellår 06.
Bilar från modellår 05 har en helt annan spec!
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]