Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70Mangan
Hej alla!

Tänkte som så många andra sätta på stänkskydd bak på min V70II MY09, tänkte bara kolla om det är någon som har nån bild att dela med sig av på hur det faktiskt ser ut på bilen.

Ser det ut som en traktor helt plötsligt så struntar jag nog i det, förväntar mig dock att det ser helt ok ut så jag vill bara få det bekräftat.

Tack på förhand!

/Magnus
av lobbysleeper
Beror kanske på bilens färg, men det är inte fasligt fult tycker jag.
(klickbar bild)
Bild
av V70Mangan
Ja dom var ju ganska diskreta, jag har ju även den bästa färgen för att få dem att "smälta in", svart.

Kan bli ett köp då alltså.

/Magnus
Användarvisningsbild
av moose
V70Mangan skrev: Ser det ut som en traktor helt plötsligt så struntar jag nog i det, förväntar mig dock att det ser helt ok ut så jag vill bara få det bekräftat.
Klart en Torslandatraktor ska se ut som en traktor :lol:

Är det samma stänkskydd även till r-design bakkjol eller skiljer det på dem?
av Aldhissla81
Dom är inte alls dyra. Ett par hundra för två. Dom är superlätta att montera också. Det går inte att göra fel. Tänk dock på att du behöver torx för att ta bort de skruvar som krävs, bara fråga på volvo vilken storlek
av mangeV70
Väldigt smidiga att få på. Tänk bara på att om du ska slippa ta bort hjulet så måste du ha en liten smidig torx. Jag använde ett litet spärrhandtag med bitshållare. Gick kanon.
av Moody
apersson850 skrev:På en XC70.
Smälter in fint med den olackade plasten på XC70

är det inte skillnad på sot och aska? H[…]

Det där verkar inte funkar så bra, min […]

V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]