Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Har en xc70 MY12 har precis lämnat in bilen på säkerhetsåterkallning pga kabelmatta kan hänga lös under förar o passagera stol. Någon mer som blivit kallad? Eller känner till detta?
av pergrein
Japp, det har varit uppe här för ett tag sen och det gällde flera modeller som var tillverkade under en viss tid av MY12...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av apersson850
Min var inne för ett tag sedan. Men där satt kablarna som de skulle, så det är bara vissa exemplar under en viss tid som är drabbade.
Användarvisningsbild
av LordVader
Stod till och med på Text-TV om jag minns rätt.

Man "blåser upp" Volvos enorma problem med återkallelser i stora rubriker och samma dag går BMW ut och återkallar BETYDLIGT fler bilar. Det blev en notis.

Ska in med min om två veckor...
Användarvisningsbild
av moose
Media har alltid sina hackkycklingar, för ett knippe år sedan hade ju Volvo sin batterikabel från bagaget men detta problem kom ju lite i skuggan av den stackars tändkasset som de råkat ryka lite från till en SAAB 9-5 i usa. Nu när de inte tjänar så mycket till att hacka på SAAB får de väl förstora Volvos problem istället...
av Calva
moose skrev:Media har alltid sina hackkycklingar, för ett knippe år sedan hade ju Volvo sin batterikabel från bagaget men detta problem kom ju lite i skuggan av den stackars tändkasset som de råkat ryka lite från till en SAAB 9-5 i usa. Nu när de inte tjänar så mycket till att hacka på SAAB får de väl förstora Volvos problem istället...
Användarvisningsbild
av gooose
oavsett vad det berör så är det väl bra att tillverkaren tar sitt ansvar och kallar in berörda bilar för åtg för att säkerställa att du som kund kan få ett problem
att sedan diskutera kvalitet hit och dit är väl mindre intressant huvudsaken är väl att det fixas

Som jag förstått så färdigutvecklas nästan alla bilmärken efter dom släppts till "slutkund" att få köpa en "färdig" bil hos tex Volvo så skall man väl köpa Classic modellen för att få en så klar/felfri bil som möjligt
Att köpa första nya modellen oavsett märke Då får man vara förberedd på att det händer en del mindre lustiga saker

//Gooose
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]