Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallo, jag har sett en ny S80 med extra tjocka kromlister på sidorna, under dörrarna alltså... Jag tyckte att det var ganska snyggt... Det var en gubbe som troligen jobbar på Bilia och S80-in var typ ny, så jag gissar att det är original kromlister...
...nu hinner jag inte kolla runt först, utan frågar direkt

Någor som vet vad dem kostar..? Bara kromlister på sidorna som sitter under dörrarna...!
pris på måntering...? Kan man göra det sj?
Mer info om dem sidokromlister som är extra tjocka...?

TACK MVH
Tack, tack
...jag tror att det kan vara dem listerna...är det de bredaste sidokrolister Volvo har för nya S80?
Jag har svårt att hitta något med dessa art. nr. du skickat, hur ska jag söka...?

Finns det fler bilder på extra breda sidokromlister S80...?
Speciellt på en ljus färg kan vara intressant att se??? (jag har shimmer guld på min S80 V8)

Någon som har mer uppgifter om pris?

TACK MVH
En arbetskamrat har sånna kromlister på sin V70 II - 09 .... de är eftermonterade av föregående ägare ( som jobbade som Volvo-mekaniker) , ända v70 II jag nånsin sett som har det ....

Går det inte att köpa själva kromlisten löst ? eller måste man köpa hela nedre dörrlisten ?
KimGun skrev:Jo till V70 finns det ej några. De är troligen modifierade för att passa V70.
Nej dem går ej att få tag på lösa. Så enbart hela dörrlisten.

/Kim
Varför tror du de är modifierade?
Har S80 bredare dörrar?

Om någon får på det här så är jag väldigt intresserad av att se hur det blir. Skulle passa min bil bra :-)
Japp, det är bakdörren som inte är lika långa bl.a...

Här är killen som gjort det: http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... =a&start=0

Mvh
Per
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]