Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Det är dax för 21000 mils service. Liten service. Byte olja, oljefilter, luftfilter och kupefilter. 2660. Och då ingår uppgradering av mjukvaror. Senaste gången den var på Vov service var 2010. Kamrem, autlådeoljebyte m.m. gjordes inte så länge sen.
Frågan är om jag bör göra den här servicen på Volvo ( för mjukvarornas och stämpelns skull) eller göra det själv?

Vad tycker ni folket?
av oldtimersmc
Nej det har mindre betydelse vid de miltalen skicket på bilen är viktigare man du lär inte ha igen de extra pengarna som det kostar uta kan fixa det på egen hand eller på en annan verkstad (spara gärna kvitton på det du gör om du gör det i egen regi).
Nu kommer en det volvo anställda att fävda att jag har fel och att mjukvaruuppdateringarna är skitviktiga men du har garanterat redan de uppdateringarna som din bil behöver.

Men var och en gör som man vill.
av Arnold
Gäller det din V70 07 så lutar det mot att serva på Volvo. Har i och för sig ingen aning om vad det kostar. Men du får programvaruuppdateringen, stämpeln i serviceboken. Sedan kollar de många andra saker som du troligen själv inte kommer att göra. Dessutom får du väl ett års assistansförsäkring.
av kamilenski
Den kostar 2660. Assistans har jag redan via Motormännen.
Det är mjukvaran jag tänker mest på.
Användarvisningsbild
av Vojje
Arnold skrev:Sedan kollar de många andra saker som du troligen själv inte kommer att göra.
Det är just det. De kollar. Vore mycket bättre i fall de verktygsbestyckade sina händer och de facto gjorde något. Tycker jag.
av oldtimersmc
En fråga då Är det någon speciell mjukvara som du önskar uppdatera?
av kamilenski
oldtimersmc skrev:En fråga då Är det någon speciell mjukvara som du önskar uppdatera?

Om jag visste det, hade jag köpt uppgraderingen separat. Det känns så osäkert :-(
Därför frågar jag.
av oldtimersmc
Jo det är just det jag menar, funkar allt som det är tänkt så har du nog de mjukvaror som du behöver.
Det är i många stycken bara ett försäljningsargument och gissa hur mycket energi man lägger på att utveckla mjukvara till en 07 =0

OBS! Jag raljerar inte utan vill bara ge min syn på saken, det är ju det vi är till för vännerna på forumet.
av Andis
Hade min inne precis på Volvo nya programvaran till automaten är guld tycker jag.

Verkar som den kom i slutet förra året. Min pappa fick den då i sin Volvo.

Nu fick jag den i min och lådan vart kanon. Min har gått 19000mil

Sen får man ju 1 års Volvo assistans inte fel.

Skulle rekommendera Volvo och få nya programvaran, kolla om dom inte ska nolla adaptionen i lådan om det inte gjordes vid oljebytet i lådan.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Arnold
Om du själv ska köpa oljan och filtren som de byter vid servicen, får du då så mycket kvar på de 2 660:- som servicen kostar? Från min horisont så är 07 en väldigt ny bil.

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]