Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefanus
Nån som vet om man kan byta glaset i yttre backspeglarna till ett vanligt plant glas ? gillar inte den yttre delen , förvränger bara bilden tycker jag , speciellt då man ska backa med släp...ska väl va nån typ av vidvinkel men jag skulle föredra ett plant glas
Användarvisningsbild
av apersson850
Min XC70 har som tur är vidvinkelspeglar vid båda sidor, något som är perfekt när man ska backa med släp. Speciellt om man högerbackar, ett läge där det annars kan vara svårt att se var bakre hörnet tar vägen på släpet. Min 945:a hade bara vidvinkel vid förarsidan, men där köpte jag ett vidvinkelglas från Volvo och bytte ut glaset. Det fanns både plana och vidvinkliga för båda sidor att köpa. Det gör det kanske till nyare modeller också.
Användarvisningsbild
av MartinS
NA specificerade bilar har bara vidvinkel på förarsidan, så det borde finnas något land i världen som har samma spec som USA fast de är högerstyrda? Sladda in hos närmaste volvoåterförsäljare så kan de nog hjälpa dig.

/Martin
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]