Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Jimmysd
Tja!

Tänkte ja skulle tona bilen men tycker de är riktigt svårt o välja rätt toningsgrad. Va skulle ni valt? Kanske nån kan visa vad ni kör med för toningsgrad?
Användarvisningsbild
av Nexus
Min var tonad när jag köpte den. Är mörkaste på rutorna i skuffen och sen snäppet ljusare på bakdörrarna ser det ut som. Jag har alltid kört mörkaste på mina tidigare bilar. Folk får säga vad de vill men det bleknar med åren.Montera en dekal och ta bort efter ett år så får du se det bleknar men under dekalen är det mörkt....
av Jimmysd
Okej;)

Har lite funderingar på färdigskuren Solfilm men den finns ju bara i 80 och 95% toning.

Känns som att 95% är alldeles för mörkt och 80% för ljus?
av Jimmysd
De är väll mest för stylling och behagligare o köra med tonat tycker jag. Senn är de bra o dölja lite vad man har i kofferten.

Svårt de här med toning! Ja körde med biltemas film på min 740. Den är rätt lagom, den ligger på 80-90%

Vill helst ha färdigskuren film till bra pris ju
av PaS83
Under 250:- för färdigskuren till samtliga rutor, utom framrutan då, finns från 70% ner till 2% ljusgenomsläpp.

http://www.ebay.com/itm/PreCut-Window-T ... 1e6859f0a5

Deras film håller helt okej kvalité, har monterat på tre bilar och det ser fortfarande bra ut efter snart två år
på den först monterade. Har precis beställt ett nytt kit till min bil då jag vill ha lite mörkare baktill hos hunden.
Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]

230fk går snålt

Verkar faktiskt som problemet är hittat Chipe[…]