Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har nätet uppsatt jämt och det är inte helt dumt faktiskt. Det är ju inte lika smart integrerat som på V70 men å andra sidan kan man ju släppa det i nederkant och låta det hänga kvar uppe om man skall köra lite längre grejjer. För och nackdelar tycker jag.

/Martin
av tunnis
Jag har stålgaller och det är väldigt praktiskt. Bara att fälla upp till taket när det ej skall användas.
När man har det nedfällt känns det mer "XC" än tygnätet.
av Biltoken
Jag håller med om att tygnätet är mindre smidigt. Känns inte helt integrerat, nästan som en efterkonstruktion.

Jag skulle valt stålgaller om jag hade beställt ny XC60 idag.
Fästena i taken är väl desamma, oavsett gallertyp? Stålgallret som jag har kan man plocka i och ur efter behag. Det enda dumma med det, i min XC70 2012, är att det passar inte framtill i bilen. Kanske för att det är tänkt att det nertill ska ta spjärn mot baksätets ryggstöd.
av tunnis
Stålgaller är väldigt enkelt att montera själv. Kommer att köpa ett till nästa bil också, så överlägset är det jämfört med nätet.
Jag har inte provat något nät i min bil. Stålgaller är ju standard i XC70.
Däremot har min far nätrullarna i sin V70 från 2004. Men det är ju alltså förra generationens V70, så hur det är i förhållande till de nya bilarna vet jag inte.
av Finge
Takk for innspill. Det blir definitivt stålgitter :-)

Så neste valg, offblack eller mocha brown? Offblack ser kult ut og passer med baggasjerom, mens mocha brown blir mer tone ned i forhold til beige seter. What to do?

Jeg har valgt interiør G10B (svart interiør og beige seter).

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]

Instrument slocknar

Jag har en S80 -04 som helt plötsligt hela in[…]

Vibration i bakvagn xc70

Finns lite luftning osv, men det är ju sjukt […]

Gjorde en service och kontroll av spridarna p&arin[…]