Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SnartXC90ægare
Hämtade ut min nya XC70 igår. Installerat Volvo on call och råkade trycka på SOS och tryckte på exit för att inte samtalet skulle gå fram. Nu har det systemet fastnat med en ruta som det står SOS aktivt Volvo on call i stand by. Kan inte trycka bort den rutan som ligger ovanför dom andra menyerna. Är det någon som vet???
av SnartXC90ægare
Well, kunde ju förstås ringt färdigt till SOS men på något sätt så bär det emot. I alla fall måste dom kvittera och rutan ligger kvar till det är avklarat inne på SOS VOC. Så var det löst. Ingen bugg i alla fall.

Nu till alla norrmän. Kan inte någon snacka in för röststyrning på Norska så att man kan röststyra navigationen till Sensus även i Norge för det fungerar f-bannat bra! :-)-)
Användarvisningsbild
av apersson850
Man kan ju lära den hur man uttalar orden, om man använder svenska som språk. Fungerar det inte med norsk "brytning"?
av Steff 99
Skulle tro att den klarar svenska med norskbrytning, det som är riktigt svårt att få röstindikartorn att förstå är viss skånska.
av SnartXC90ægare
Uttryckte mig luddigt men det är inte färdigutvecklat för alla marknader. Inte för Norge. Bara för dom ungefär 6 största marknaderna och Sverige då.

När man uppmanar systemet till "Navigation" så kan den inte välja något annat "område" än Sverige om sverige är förvalt språk. Då hittar den bara adresser i Sverige. Det är synd för första gången är röststyrningen mycket enklare än att fippla fram adressen med bokstäver. Att man håller uppmärksamheten på vägen och händerna på ratten är en stor framgång. Spontant är det det bästa hittills efter 3 dagars användning.

Telefon, addressbok och röstmärken funkar nog oavsett uttal men Ola Nordmann måste snaakka sveenska.

Få se hur bra den är på att beräkna väg efter att man kört en stund. Det står att den ska lära in vägsträckor efter hand hur det nu fungerar. Nu beräknar den allt för lång tid. Min lilla Navigon är överjävlig på det och kan beräkna på minuten med ödesmättad noggrannhet även om jag försöker göra dåliga försök att trycka på gasen hårdare.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det där med att lära sig vägsträckor fungerar så, att om du vid upprepade tillfällen beräknar en rutt där navigatorn tar dig längs väg A, men du under åtminstone någon del av sträckan konsekvent väljer väg B, så kommer den efter ett tag att guida dig längs väg B, eftersom du uppenbarligen gillar att köra där.

Det fungerar. Jag har provat längs vägen hem från jobbet. Den har slutat att tycka att jag ska köra en omväg för att komma ut på motorvägen.

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]