Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag köpte min bil för ca två månader sen och bilen var servad. Servicen är gjord vid 30 800km. Jag har papper på det. Bilen har rullat idag 33 000km.
Vad kan det vara för service jag måste göra??? Har inte ringt min återförsäljare för att jag såg det alldeles nyss.
Om förra servicen gjordes innan bilen tyckte det var dags, med tänd lampa eller meddelande i infodisplayen, så har de i det närmaste garanterat glömt att nollställa detta på verkstaden.
Så det borde bara vara att åka in till verkstan och be dem nolla meddelandet.
Jag körde bara 200 mil efter senaste service och det är inte tid heller etersom servicen är gjord i 2011-09-30
laser2 skrev:Om förra servicen gjordes innan bilen tyckte det var dags, med tänd lampa eller meddelande i infodisplayen, så har de i det närmaste garanterat glömt att nollställa detta på verkstaden.
Så det borde bara vara att åka in till verkstan och be dem nolla meddelandet.
Ska se imorgon. Vet du om man kan åka till sin värkstad eller måste man åka till värkstaden som gjorde service?
Det är fixat nu. Lammpan är släckt nu. Det var inget fel med bilen och alla service är gjorda.

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.