NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med öppning av baklucka. Fick upp den efter lite trixande med brytaren men sen testade jag några gånger och den fungerade inte igen. Dumt nog så var jag på låshaken så nu är det lögn at få upplåst så jag får köra med öppen baklucka. Tänkte ta bort innerpanelen men hur får jag bort innerhandtage av plast utan att ta sönder det?
Tänkte bara skriva ett tips. Jag har haft isär stora delar av min C30, så som dörrsidor, paneler och även "plastlådan" på insidan av öppningshandtaget av bagageluckan. Min erfarenhet är att se efter skruvar, ser du inga är det clips av något slag och på nya volvo bialr sitter de så in i h*lvete! Jag trodde ärligt att jag skulle bryta sönder heladörrsidan men det var lugnt. Efter jag tagit i så fingrarna typ gick av så knäppte de loss. Bara göra sitt jobb och smäcka tillbaka. Som sagt allt sitter som f*n rent utsagt, det är min erfareneht!
Ska du ta bort innerpanelen i bagagluckan så ska du börja med stängningshandtaget.
Ta bort stängningshandtagets panel. använd gammal smörkniv i plast. sitter med två clips. Handtaget ska rakt ut.
innerpanelen sitter med 6 clips. 4 upptill och två nertill, där inte handtaget sitter.

Är det brytaren som är trasig? då ska du ta bort listen som det står Volvo på. sitter med fyra torx. dra listen rakt ur med gummilisten bakom. koppla isär kontakten. kontakten har tre stift. två ska slutas för att öppna låskistan. den tredje är till skyltbelysningen med delad matning som brytaren.

Lycka till
peter
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]