Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Peha08
Hej tänkte se om det finns någon här som kan hjälpa mig. Jag har en 945 2.0 turbo (import) som aldrig trimmats eller så. Nu när jag ger fullgas så vid ca 3000rpm går turbomätaren alltför högt om sedan slutar motorn helt för att inte ta sig igen förrän ca 2 sekunder senare. Mätaren gick tidigare nästan hela vägen ut men nu går den långt förbi. Motorn går fint i övrigt och det är ju inte alltid man drar på sådär men det irriterar. Är det någon som har ett tips på var man kan söka felet?
Mvh Per
av Peha08
Jag har öppnat ett lock till nåt gummimembran. Det såg helt ut. Från locket gick det en gummislang till insprutningen. Vad är wastegaten? Det är den som begränsar trycket eller? Är det gummimebranet? Som jag fattade så ger ett ökat tryck i turbon att gummimembranet trycks ut och då borde slangen som går till insprutningen trycksättas.Har inte sett några stag eller rörliga delar. Sitter de under(baksidan) klockan?Är inte så teknikst kunnig så förklara gärna som om ni talar till en novis inom detta.
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]