Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amarace
Njet, inte då dom är till 850/V70 o.s.v. Fel ET så dom kan ta i ´fjäderbenet samt innerkant bak. Du måste ha Spacers om du ska använda dom.
av vedbod
Ringde honom, han sa de suttit på en S80, trodde de var fel ET mått. Nu blev jag väldigt kluven .
Är ju 20 mil för mig att åka för att testa.
Någon som är säker på fälgar ? :x
Användarvisningsbild
av White
Fälgarna på bilden ÄR "Adhara" 6x15" ET 20, och dom ÄR till 7/900 modellerna! Är 99% säker på detta!

Be säljaren kolla vad som står gjutet i fälgen!

Jämför gärna med bilden på mina egna "Adhara":
https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/images_62720121003267ff3.jpg

EDIT: Ser att jag skrev fel! ET på Adhara är 25mm och inget annat! Rätt ska vara rätt! :wink:
Senast redigerad av 1 White, redigerad totalt 0 gånger.
av Amarace
Ser ju faktiskt ut som Adhara, kollade i katalog., dom kapslarna fanns ju bara till många äldre fälgar (2/7/9 seriens lättmetallfälgar). Och då passar dom ju.
av vedbod
På grund av min velighet och säljarens osäkerhet så hann någon annan köpa dom. Trist med tanke på att jag under dagen
bara var någon mil från säljaren. Men jag lärde mig av white hur Adhara fälgar ser ut. Tack.
Bara fortsätta leta alufälgar med sommardäck. :roll:
Användarvisningsbild
av White
Hygglo skrev:Jag har alufälgar med närapå nya däck att sälja.. Ska fixa bild på dom...
Edit; Inte mina men likadana och samma pris fast mina däck har bara rullat ca: 500 mil. Currier däck har jag för mig att det är.
http://www.blocket.se/stockholm/Sommard ... m?ca=5&w=3
Lite OT kanske...
Men jag gillar Pulsarfälgarna, stilrena och lite bredd på dom! 8) (6,5x15" ET20)

Min bil var inne på verkstad för ca 2v […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]