Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Hej
Skulle vara roligt att höra lite andras åsikter.
Har en V60 D5 momentum och tänkte skaffa 18" original volvo fälgar till V60n.
Jag gillar både Sleipner 18" och ixion r-design 18" men eftersom jag inte har R-design paket(har inga planer att skaffa det heller) känns det som att det bästa valet för mig är Sleipner.
Vad tycker ni,ser det dumt ut med ixion r-design fälgar på en vanlig V60?
Kommer det kännas mer naturligt med Sleipner fälgarna på min bil?
Tackasam för svar och tips
Var i exakt samma sits när jag köpte min V60, fick Sleipner eller Ixion för samma pris........ valde Sleipner för jag tycker den gör sig grymt bra på V60'n. Var bilderna i lanseringsbroschyrerna samt reklamen med den svarta V60'n i "room for Pets"-reklamen som fick mig såld på Sleipner. Jag skulle valt lika idag, ångrar mig inte en sekund.....
Användarvisningsbild
av sony
grålle1 skrev:Var i exakt samma sits när jag köpte min V60, fick Sleipner eller Ixion för samma pris........ valde Sleipner för jag tycker den gör sig grymt bra på V60'n. Var bilderna i lanseringsbroschyrerna samt reklamen med den svarta V60'n i "room for Pets"-reklamen som fick mig såld på Sleipner. Jag skulle valt lika idag, ångrar mig inte en sekund.....

Jag tänker likadant. Det lutar mer åt Sleipner än Ixion.Grejen är att jag tycker om ixion fälgar,dem är riktigt fina men eftersom min bil är utan R-desing känns det inte rätt. Jag tror att det blir Sleipner till sist. Men vi får se.
Tror dessutom Sleipner kommer att bli ovanligare än Ixion.... om man nu vill sticka ut lite :wink: och någon annnan anledning att ha 18" hade inte jag..
Till din bil skulle jag välja Sleipner. Jag har Ixion på en R-Design och dom är snygga men otroligt otåliga. Nudda trottoarkanten o du har rejäla märken i fälgen.Körde 7 år med Stella 17' utan ett märke.
Användarvisningsbild
av sony
Det blev Sleipner till slut. Känns också lite ovanligare än Ixion(jätte fina) :) Men jag tänkte att Sleipner passar bättre eftersom jag inte har någon R-Desing.
Jag har Fortuna Diamond Cut med vinterdäcken och Ixion med sommarhjul (V60 T6 R-design). Men jag funderar nästan på att kränga av och byta däck på fälgarna. Fortuna DC har jag inte sett någon V60 med och Ixion har ju alla! :wink:
Fortuna är grymma OCH relativt ovanliga :-)-)

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]