Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tathagata
Hej, min gamla 95:as 855:a blev stulen får nått år sedan och tändningslås samt rattlås demolerades till smulor.
Jag ersatte hela skiten med en fin liten pinne till tändningen och en knapp till startmotorn. Tjusigt värre.

Igår när jag besiktigade bilen fick jag en tvåa för just det där, har man ett inbyggt rattlås ska de fasiken funka sas det.
Hade inte en susningen om det.

Huga, vart ska jag börja och hur gör man det här på billigast sätt?
av Rådlös
Åker till en skrot och köper dom delar som behövs.
Behöver du nyckel också så talar du med bilskrotaren i förväg och lägger ut problemet så att han kan ta ett fungerande lås med nyckel åt sidan för din räkning. Är han ovillig så finns det bilskrotare på nätet som är anslutna till en databas. Du kan alltså få levererat till övre Norrland även om bilskrotaren finns i södra Skåne. Har du kvar din gamla nyckel, men ett okänt "nytt" lås, så finns det låssmeder som kan hjälpa dig med det. (Då får du den fördelen att du kan beställa fler reservnycklar från Volvo)
För att veta vad du behöver och hur du skall montera etc. etc. så bör du skaffa dig en verkstadshandbok först av allt. Dom finns nya på bilprylvaruhusen, men även begagnade på Blocket, Tradera och antikvariat (internet).
Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]