- fre 23 mar 2012, 11:20
Tjena. Behöver byta krängningshämmaren på min bil. På vänstersida har fästena för krängningshämmaren släppt så k-hämmarstaget rör sig fritt och slår i balken (får ett klonkande ljud). Min fråga är: Är det svårt att byta skiten själv?
Jag vet att jag måste lossa på balken för att komma åt och skruva loss skiten samt att jag behöver en motorlyft / domkraft som håller uppe motorn (låter lättare än gjort kanske) men hur mycket jobb är det egentligen? Är det kanske lättare att lämna in skiten om man inte har alla verktyg? Hur mycket kan det kosta (ett cirka pris på vanliga verkstäder)?
Frågan är om jag ska byta ut framvagnsbalken när jag ändå är på G, då den har fått sig en liten smäll av bussningen från drivaxeln (se bild:
, någon som har bytt framvagnsbalken?
Många frågar på raken men har kämpat 1 år för att få bilen fixat.
Svara gärna om du har utfört arbetet eller har bytt delarna själv.
Jag vet att jag måste lossa på balken för att komma åt och skruva loss skiten samt att jag behöver en motorlyft / domkraft som håller uppe motorn (låter lättare än gjort kanske) men hur mycket jobb är det egentligen? Är det kanske lättare att lämna in skiten om man inte har alla verktyg? Hur mycket kan det kosta (ett cirka pris på vanliga verkstäder)?
Frågan är om jag ska byta ut framvagnsbalken när jag ändå är på G, då den har fått sig en liten smäll av bussningen från drivaxeln (se bild:

Många frågar på raken men har kämpat 1 år för att få bilen fixat.
Svara gärna om du har utfört arbetet eller har bytt delarna själv.