Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ejon
Tja!

Är det någon som hunnit testa solfilmen från Solfilmskompaniet.se ?

Såg dessa blocket annonser och priset var ju inte direkt högt om man jämför mot andra solfilms leverantörer...

Tänkte ta det till v70n men man vill ju gärna veta lite om företaget först ;)

Mvh
av ejon
Alfredo skrev:Biltema har i den Svenska katalogen en som ska vara mycket lätt att montera, finns inte i Finska katalogen men är det någon som provat?
Ja det är ju den för ca 60kr rulle, utan lim men den är ju rena skräpet.. lossnar efter ett par veckor och man ser suddigt innifrån.... man kan ej kalla den solfilm, det är gummi..

Jag menar 675:- färdig skuren för alla rutorna ? kan ju inte vara farlig pris...
Användarvisningsbild
av Alfredo
ejon skrev:
Alfredo skrev:Biltema har i den Svenska katalogen en som ska vara mycket lätt att montera, finns inte i Finska katalogen men är det någon som provat?
Ja det är ju den för ca 60kr rulle, utan lim men den är ju rena skräpet.. lossnar efter ett par veckor och man ser suddigt innifrån.... man kan ej kalla den solfilm, det är gummi..

Jag menar 675:- färdig skuren för alla rutorna ? kan ju inte vara farlig pris...
Tack, hade annrs köpt den för enkelhetens skull men avstår.
av PaS83
En nystartad enskild firma som säljer "proffs solfilm" och sammarbetar med "världsledande fabriker och med världens största grossister",
men inte kan presentera vilken tillverkare det är!? :???:

Det är förmodligen inget fel på filmen, men en no name färdigskuren film kostar knappa 200:- på ebay tex.
av ejon
Hej. Jag fick hem filmen i Fredags och gjorde montering idag under kvällen. Gick fin fint! skall se hur resultatet är imorn när den vilat över natten.

Det var verkligen BRA mycket lättare och lägga denna filmen än biltema :) nu fattar ja äntligen vad folk menar med att biltema är skräp ;)

Mvh
av zxcvbn
Bumpar denna tråden, är det någon som har feedback på solfilmskompaniets produkter? Funderar på beställa till V70N

5% på bakrutorna (bakom B-stolpen)
Och 35% ljusinsläpp på främmre sidorutorna.

Men då ska du ha två fel då inte[…]

3G släcks

Nu är det dags :-) Screenshot_20250830-140[…]

Jag har gett Volvon ledigt idag, schysst eller hur[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]