Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller på med extrem storstädning av min S60 - allt löst bôôs ska bort och småsnags fixas till.

Längst ner i burkhållaren i mittkonsollen finns det rester av intorkad läsk med enstaka hårstrån. Det är svårt att komma åt och göra rent. Kan man ta ut hela hållaren utan att förstöra den? Ska man dra/hålla/bända på några speciella ställen?
hj skrev:Håller på med extrem storstädning av min S60 - allt löst bôôs ska bort och småsnags fixas till.

Längst ner i burkhållaren i mittkonsollen finns det rester av intorkad läsk med enstaka hårstrån. Det är svårt att komma åt och göra rent. Kan man ta ut hela hållaren utan att förstöra den? Ska man dra/hålla/bända på några speciella ställen?
Dra bara uppåt....sitter lite hårt men du får vara lite försiktigt..och skulle det vara nåt som har jag en extra åt dig liggandes...men bara dra den uppåt...håll längs kanterna
Användarvisningsbild
av hj
Tackar för hjälp, funkade utmärkt! Det finns en klack i bakre "väggen" av hållaren som man kan trycka in om man ser den, annars går det att dra försiktigt och jucka fram och tillbaka (på hållaren, inget annat!)

Hållaren visade sig bestå av tre delar och på gummipackningen var det en hel del klägg som även det är utrotat - ergo en mycket fräsch inredning även i mittkonsollen! :)
Användarvisningsbild
av G-kraft
hj skrev:Tackar för hjälp, funkade utmärkt! Det finns en klack i bakre "väggen" av hållaren som man kan trycka in om man ser den, annars går det att dra försiktigt och jucka fram och tillbaka (på hållaren, inget annat!)

Hållaren visade sig bestå av tre delar och på gummipackningen var det en hel del klägg som även det är utrotat - ergo en mycket fräsch inredning även i mittkonsollen! :)
Skönt o höra...
hj skrev:Håller på med extrem storstädning av min S60 - allt löst bôôs ska bort och småsnags fixas till.

Haha undrade precis samma sak i förrgår! Vågar man dra den rätt upp eller inte? Jag valde inte... men nu får jag alltså städa ur bilen igen... Tur att morsan tycker de e kul o städa... Pedantisk e hon oxå... haha slipper man göra så mkt :twisted:
Användarvisningsbild
av hj
Eftersom det är svårt att grepp med fingrarna använde jag en större tång och skyddade plasten med rejält mycket papper, gick bra och blev inga märken. Enklast för mig var att först ta loss den översta delen/sargen, den går att försiktigt bända loss med en platt mejsel, därefter kommer gummipackningen och sen kan man få bra grepp med tång eller fingrarna om man har bra nyp i dessa. Glöm inte klacken i nedre bakkanten...
av Tach
Lånar debatten lite, kan man byta ut V70:ans mugghållare mot S60:ans
tycker den är mycket snyggare och bättre.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]