Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av leanatan
Hej, idag när jag skulle starta bilen för andra gången vägra den gå igång tänd liksom inte ens. Första gången jag starta idag så när jag bara vred igång tändningen så såg jag hur motortempvisaren steg till rött för att sedan sjunka ner igen då starta jag den och den gjorde typ samma sak sen när jag börja köra gick den upp 2-4 streck ska typ upp 2 streck till för att ligga på rätt tempratur. men den for upp och ner mellan 2-4. vad kan vara felet ?? men åter även till andra starten den funka inte alls ingen tändning liksom startmotor gick fint men bilen starta inte överhuvud taget drog lös en sladd som går till luftfiltergrejen då gick det lite bättre men ville ändå inte riktigt starta men efter så där 6 försök och kanske 1 minut vridning totalt på startmotorn så gick den igång. så någon som haft liknande fel???
av juste
En gissning, om din motortempgivare är trasig och motorns styrbox tror att motorn är varm, så får motorn ingen "choke" fast den är kall. Då kan det vara lite svårt att få igång den. Gissning.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]