Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå, är ny på detta forum och vet kanske inte riktigt var man ska lägga trådarna. Men jag gör ett försök. :)

Jo, den vänstra torkaren (förarplats) fick spunk igår. Den rör sig liiite lite, men inte mkt. Den högra funkar som den ska.

Är det motorn som har havererat eller är det något annat? Ska till skroten idag och kolla delar, men vill gärna veta vad jag ska kika efter. :)

Det gäller en 854 92:a.
trashed78 skrev:Den har nog ärgat ihop. Sitter bara 1 motor som driver båda. Rätt enkelt att demontera och smörja upp
Tack. Jag får försöka kika lite på det. Grejen är den att jag råkade komma åt spaken för torkarna när det var is på rutan och torkarna satt fast, så jag trodde att jag bränt motorn. Men då kanske det är något annat fel då.
kottrich skrev:
trashed78 skrev:Den har nog ärgat ihop. Sitter bara 1 motor som driver båda. Rätt enkelt att demontera och smörja upp
Tack. Jag får försöka kika lite på det. Grejen är den att jag råkade komma åt spaken för torkarna när det var is på rutan och torkarna satt fast, så jag trodde att jag bränt motorn. Men då kanske det är något annat fel då.
Oj läste inte så noga att den ena gick bra. Du får nog plocka ner torkana och se så inte nått gått av. Tror inte det är motorn iallafall
trashed78 skrev:
kottrich skrev:
Oj läste inte så noga att den ena gick bra. Du får nog plocka ner torkana och se så inte nått gått av. Tror inte det är motorn iallafall
Okej, hmm.. ska man kolla efter en ny arm eller något annat på skroten då, bara för att testa? Jag kan inget alls om sånt här. :oops:
Känns väl som en bra ide´att FÖRST kolla vad som är fel innan du far iväg till skroten och köper grejer på vinst och förlust 8)
js1 skrev:Känns väl som en bra ide´att FÖRST kolla vad som är fel innan du far iväg till skroten och köper grejer på vinst och förlust 8)
Sant. Men det regnar just nu och det kanske det även gör sen när jag ska till jobbet, är bara lite orolig att jag inte kan ta mig iväg. :lol: Vill ju helst se något. ^^
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]