Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har hittat en XC70 2005 som ratten sitter på rätt sida (vänster) men bilen finns i England.

Vad kostar det att få en sådan bil in i Sverige (förutom själva transporten).
Som ex. ursprungskontrollen, registering på Bilprovningen. Men finns det avgifter som tull o.s.v som ex när man importerar från USA??
Okej.
Transportföretaget som skall sköta det heter Rabouin Transports Ltd och verkar som ett seriöst företag.
Men orolig är man ändå....

Sen som svar till Lotez, bilen har varit svensk registrerad till för drygt någon månad sedan, samt att priset är lägre än i Sverige inkl. transporten.

Men jag är fortfarande nyfiken om det blir fler kostnader.....
Jocke67 skrev:Okej.
Transportföretaget som skall sköta det heter Rabouin Transports Ltd och verkar som ett seriöst företag.
Men orolig är man ändå....

Sen som svar till Lotez, bilen har varit svensk registrerad till för drygt någon månad sedan, samt att priset är lägre än i Sverige inkl. transporten.

Men jag är fortfarande nyfiken om det blir fler kostnader.....
Så billig + england + transportföretag ringer inga varningsklockor i ditt huvud..? Den ska säkerligen betalas i förskott också, säkert via paypal? I så fall ska du hålla dig borta från den affären, ja om du inte vill bli blåst på pengarna då såklart. Senaste åren så har antalet skumisar baserade i england jobbat mycket med att lura av folk antingen bilen eller pengarna. Ska du genomföra affären så tänk på dessa 4 saker:

*Flyg dit
*Betala på plats efter att du sett bilen och rätt papper
*Koda om nycklarna samma dag du köper den
*Ta båt eller bilsemster hem till Sverige.
Låt mig gissa. Säljaren är svensk eller har bott i Sverige och har flyttst till England. Lite hastigt och lustigt. Han måste sälja bilen och gör det billigt eftersom en vänsterstyrb bil i England är iskall. Du betalar en handpenning och får bilen skickad till dig, faktiskt till din ytterdörr. Du får prova bilen och om du är nöjd så betalar du resten. Transportfirman verkar seriös för att de har en skitsnygg hemsida och du kommer även få något nummer/transport-ID så att du när som helst kan kolla upp transporten.

Transportbolaget verkar vara rätt nytt med tanke på att domänen skapades 8 februari i år.

En före detta kollega till mig köpte, eller trodde att han gjorde det, en bil via det här upplägget. Tyvärr berättade han inget för mig så att jag kunde varna honom. Han blev lurad på handpenningen som var på 30000 spänn.
llesrof skrev:Låt mig gissa. Säljaren är svensk eller har bott i Sverige och har flyttst till England. Lite hastigt och lustigt. Han måste sälja bilen och gör det billigt eftersom en vänsterstyrb bil i England är iskall. Du betalar en handpenning och får bilen skickad till dig, faktiskt till din ytterdörr. Du får prova bilen och om du är nöjd så betalar du resten. Transportfirman verkar seriös för att de har en skitsnygg hemsida och du kommer även få något nummer/transport-ID så att du när som helst kan kolla upp transporten.

Transportbolaget verkar vara rätt nytt med tanke på att domänen skapades 8 februari i år.

En före detta kollega till mig köpte, eller trodde att han gjorde det, en bil via det här upplägget. Tyvärr berättade han inget för mig så att jag kunde varna honom. Han blev lurad på handpenningen som var på 30000 spänn.

Haha i princip precis så det gick till för kompisen. Killen va nyflyttat till England och behövde sälja bilen pog av studier. Allt verkade skit seriöst.
Men tyvärr förlorade han lite mer. :(
Och polisen kan inget göra.
Borde ju räcka att kolla vem som äger kontot. men icke.
Som jag skrev innan vilket företag det var, så fick jag även ett bankkonto till Barckleys Bank i England så det var inget PayPal eller Western Union.
Detta gör att man tror att det är seriöst.

Saken som gjorde mig intresserad från början är att bilen fanns på blocket och den har ett svenskt registrerinsgnr, samt är enligt Transportstyrelsen fortfarande i bruk och bilen har varit servad i Sverige/karlstad i slutet av förra året.

Tur att man ställde frågan först, innan....

En fråga, hur ser man när domännamnet har kommit i bruk?
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]