Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av qwerty
Har för mig jag sett det i en annan tråd med bilder på rätt kabel/kontakt men hittar inte igen det mer. Om någon vet vilken tråd det länka gärna.

Har inget uttag för 12v i bagagen (v70 2.4D Kinetic 2009) och vill montera, tittade bakom luckan i högra panelen och där finns ett kontaktstycke med 2 sladdar som inte är inkopplat i något. är det denna kontakt jag ska använda om jag köper ett original uttag och monterar själv?
Användarvisningsbild
av StefanN
Saxar från min bil.
Dags för eluttag i bakluckan. Man behöver ett kontaktstycke VO 9452379 162:-
Bild

Ta bort lite paneler för åtkomst av fördragen kabel, borra ett 27mm hål och karva ur lite för en klack på kontakten.
Bild

Koppla ihop och sätt tillbaks panelerna. Tidsåtgång ca 10 min.
Bild
Användarvisningsbild
av Bosse78
qwerty skrev:Har för mig jag sett det i en annan tråd med bilder på rätt kabel/kontakt men hittar inte igen det mer. Om någon vet vilken tråd det länka gärna.

Har inget uttag för 12v i bagagen (v70 2.4D Kinetic 2009) och vill montera, tittade bakom luckan i högra panelen och där finns ett kontaktstycke med 2 sladdar som inte är inkopplat i något. är det denna kontakt jag ska använda om jag köper ett original uttag och monterar själv?
http://accessories.volvocars.com/Access ... 08-),_2009
Användarvisningsbild
av akterspegel
Bosse78 skrev:
qwerty skrev:Har för mig jag sett det i en annan tråd med bilder på rätt kabel/kontakt men hittar inte igen det mer. Om någon vet vilken tråd det länka gärna.

http://accessories.volvocars.com/Access ... 08-),_2009
Tack!
har printat ut den nu..
av Mwi
Du behöver inte plocka ner inredningen för att montera 12 V eluttag. Stick in handen så känner du markeringen för uttaget, ta en mattkniv med krok på bladet. Skär lite försiktigt med ena handen som mothåll för att inte skada något. Hålet behöver inte vara exakt 27 mm då uttaget täcker lite mer. Tyckte att det kändes krångligt att plocka ner inredningen, hade säkert skadat något eller brutit sönder någon plastbit.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Satte i mitt ikväll, jag lossade bara luckan vid baklyset så var kuntakten där uttaget ska sitta...
Volvos beskrivning är grymt överarbetad eller är det så att kabelstammarna ligger lite olika beroende på vem som har monterat den.?
Hursomhelst så har volvo bytt artikelnummer men säjer man det gamla så har dom ersättningsnumret.
Priset var ca 190kr.

När är uttaget spänningssatt?
Är det spänning på det helatiden?

Klockan börjar bli mycket så jag hann inte forska såmycket i ämnet..
Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&oum[…]

Jag undrar också om det kan vara så at[…]

Prova lyft bakaxeln och låt hjulen snurra me[…]

lös kabel

Hej, håller på att felsöka lite p[…]