Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Benkan
om jag ska byta mätarhus (instrument) på 850 ska man göra den strömlös då? har provat fyra olika, på det ena funkar inte bensinmätare nästa inte hastighet, det sista visar 40 km för lite och varvräknare för lågt.
av Benkan
Omek skrev:Provat med ett nytt/bytes?
nä men provat 4 st , jag undrar om det ska vara strömlöst när man byter
Användarvisningsbild
av Hilmer
Har aldrig brytt mig om att bryta strömmen innan jag bytt instrumenthus och det har aldrig felat, tror inte felet ligger där.
av Benkan
Hilmer skrev:Har aldrig brytt mig om att bryta strömmen innan jag bytt instrumenthus och det har aldrig felat, tror inte felet ligger där.

Men var tror du att felet kan ligga,4 instrument inget visar likadant, går det att laga tankgivaren om man öppnar det, alla mätare funkar fast med olika instrument
bengan
av Benkan
Omek skrev:Vad är orsaken till att du byter?
Bränslemätaren funkade inte, då skaffa jag ett annat som sades funka, men då fungerade inte hastighetsmätaren men bränslenålen, då införskaffades ett tredje och där visade varvräknaren 1000varv för lite och hastighetsmätaren 40km för lite men bränslenålen funka, instrumenten ligger mellan årsm, 94-96.så går det att flytta över en fungerande bränslemätare till ett annat mätarhus?
Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]