Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ricaro
När jag bytte bromsvajrarna till min 850 GLT -92 för ett tag sedan så såg jag att bromssköldarna bak var ganska rostiga så har nu ltie planer på att byta ut dem. Någom som gjort detta eller som kan besriva lite om de äör svårt eller vad som behöver göras för att få loss dem. Så långt som att montera bort allt för vajerbyte har jag gjort, men undrar vad man behöver göra sedan för att kunna byta dem?
Användarvisningsbild
av ketto
möjligtvis navet som ska bort! Osäker!
av Ricaro
Jo, kan tänka mig att de är något sådant. Sitter de bara med en bult i mitten då? sedan antar jag att man får montera bort abs givare å så.
Användarvisningsbild
av ketto
ja de är en bult i mitten som ska bort,sen är de bara att dra ut navet!
Skölden sitter troligtvis me fyra bultar!
av Ricaro
Men vad jag har för mig så sitter de ingen bult i mitten när man monterat bort skivan och handbromsgackar. Därför vart ltie osäker på hur man får bprt navet, då de ser anorlunda ut mot vad de gör på framhjulen. Även försökt leta i verkstadshandbok men inte funnit något bra. Någon som vet hur man bär sig åt?
Användarvisningsbild
av ketto
kolla baksidan då, tänkte efter lite grann så borde den va skruvad från baksidan!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]