Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 98945LT
ABS-lampen har begynt å lyse i min 850 GLT 20V. Det som jeg syns er litt rart er at den begynner å lyse ganske ofte når jeg rygger og i 99% av tilfellene når jeg svinger skarpt til høyre, men aldri/veldig sjelden når jeg kjører "rett" fram.
Når jeg stopper motoren og starter igjen slukker den, men kommer tilbake ved ovennevnte "aksjoner".
Har avlest feilkoder når lampen lyser og da får jeg feilkode 4-4-4 som sier "ingen strøm til hydraulmodulatrens ventiler". Har sett over de ledninger som man ser lett, men det er inni hels.... trangt (som sikkert mange andre her synes også....)!!
Noen som har tips om hva dette kan skyldes?
av *pettson*
Boxproblem är ifrån årsmodell 1996.

Problemet här är att kablaget är delat till strömmen, det är en gren som går till styrdonet. Grenarna går tyvärr sönder då och då.
Problemet är väl känt.
Åtgärd: Dra en egen 6 eller 8mm2 kabel till stiftet som saknar ström. På så sätt kan strömmen gå rätt väg eller via den du gjort.
Säkra av med motsvarande säkring på kabeln du drar. Den får INTE dras utan säkring.
Annars får man sprätta hela kablaget för att se vart delningen befinner sej. För att sen åtgärda delningen och till sist tejpa ihop hela kablaget igen.
av 98945LT
Hei og takk for alle svar!!
Er litt usikker på hva som menes. Er det kabelbunten til den stor kontakten med "tusen" ledninger som er problemet eller er det loddinger i selve relé-boksen over modulatoren?
Er det noen som har et bilde som det vises på er det kjempefint?
Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]

EX60

Och jag säger: Detta är en elbil fr&ari[…]

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]