Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wirrem
Jag har en 850 som stått (utomhus) runt 1,5 år, hade senast igång den för ett år sedan, då jag konstaterade att batteriet va kasst, förutom det så verkade den fungera utan problem precis som den gjorde innan den 'ställdes'. Här omdagen köpte jag ett nytt batteri som jag omsorgsfullt laddade och monterade på plats. Optimistisk som jag är tänkte jag att det inte skulle bli några problem, särskilt inte sen jag vrider på tändningen och kan konstatera att allt ser bra ut så långt. Men så kommer bakslaget, vid startförsöket händer INGET! Det knäpper endast till under motorhuven.
Vad kan ha hänt? Kan startmotorn ha slutat fungera? Trots att den bara stått? Hur kan jag kontrollera detta?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Startmotorn eller solenoiden kan ha kärvat ihop eller att det har ärgat på anslutningarna till startmotorn.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av goransson89
Antingen har du köpt ett gammalt batteri. (Sist jag skulle köpa på Volvo så hade batteriet jag kollade på stått på lagret i 2 år enligt datummärkningen)

Annars så får du testa knacka lite på startmotorn ska du nog se att det funkar :)

Inget flöde alls? Absolut att termostaten int[…]

Hej! Nu efter 28000mil så vill min V70 -12[…]

240 med "specialvagnsnummer"

Tackar! :-) Jo jag föll för denna ocks[…]

Nästa elbil från Volvo?

är jag ensammen om att tycka att det hä[…]