Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henko
Hej. Har lånat bilen vi har tänkt att köpa och vi ska ha den i 4 dagar. :)

När vi hämtade den så hade jag med mig en bränd skiva och den funkade INTE! :cry:
Min fråga är
-Finns det någon spelare ifrån VOLVO som tar brända skivor?

Har typ över 400 st brända skivor och det vore ju synd att inte använda dom.

Ps. Jag har bränt skivorna på ganska låg hastighet (2400)
av Noodles
De jag provat på sistone i HU603an i vår V70 funkar fint.

Tråkigt om ingen av skivorna i din samling funkar :(
av svensen
Jeg har hatt original Volvo storfront CD/radio i hhv V70 -97, -01 og -06. Alle har spilt brente CD'er uten problem.

Jeg har brent på alt fra 1x til maks hastighet.

Sven
av dr mugg
Har också haft problem med brända skivor i min HU803. Sänkte brännhastigheten till den lägsta och då fungerar skivorna utan problem. Tror även att skivkvaliten kan spela in.
Användarvisningsbild
av A80TD
Jag har en HU-803 och det har fungerat bra hittills med mina egna brända skivor. Det är bara en låt på en skiva som hackar. Det kan hända att det skiljer på vilken brännare som skivorna är gjorda med, men nu har du ju iofs redan klara skivor, så det blir mycket jobb att fixa allt med en annan brännare. Men prova några fler skivor. Du kanske hade otur med just den skivan.

Samtidigt vill jag passa på att varna för att använda skivor med påklistrade "labels". Fick några skivor av en kollega som hade gjort fodral och labels och allt för att få originalutseende. Kanske på grund av att tempen varierar så mycket i bilen när det är kallt ute, så började etiketten att lossna inne i cd-spelaren med resultatet att allting låste sig därinne. Ingen skiva gick att få ut och det stod cd-error på displayen. Jag var inställd på att plocka ur och riva stereon, men gjorde en massa omstarter och hade så tur att skivan till slut hamnade i ett läge så den kunde matas ut.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag har haft en del volvo bilar under åren jag haft körkortet och alla bilarnas orginal stereo har spelat upp brända skivor , och då handlar det om s/c70 , s80, s60,

MEN jag vill också påpeka att det finns väldigt billiga CD-R skivor i marknaden som är väldigt dåliga....Problemet med de här skivorna är att när en laser ska läsa av den så lyser lasern rakt genom skivan eftersom de är så tunna ( alltså genomskinlig ) Ta skivan och vänd den mot himlen så kan du se rakt igenom skivan...de skivorna ska man inte köpa...Hade samma problem som du nämner ovan...men när jag bytte skivor till Razor Sound från kjell & company , då funkade skivorna i alla stereo samt hemma stereo...Razor Sound är endast utvecklade till musik och har en svart undersida som ovansida....inte så lätt för lasern att skina igenom...mycket bra skivor, så jag tror ditt problem kan vara att lasern lyser rakt igenom skivan...ta en annan bättre kvalite skiva från en vän eller så och prova.....
av Henko
Jag använder mig utav endast kvalitetsskivor och provade andra skivor i den och det va inte en enda som funkade.
Spelaren som sitter i bilen HU-650..

Tråkigt :cry:
Användarvisningsbild
av Driver64
Klarar den av att spela en vanlig CD?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Henko skrev:Jag använder mig utav endast kvalitetsskivor och provade andra skivor i den och det va inte en enda som funkade.
Spelaren som sitter i bilen HU-650..

Tråkigt :cry:
vad har du för bil ?
av Henko
G-kraft skrev:
vad har du för bil ?
Hej. Har lånat bilen vi har tänkt att köpa och vi ska ha den i 4 dagar.

När vi hämtade den så hade jag med mig en bränd skiva och den funkade INTE!
Är en VOLVO V70 -05

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]