Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snusarn
1.Då jag e nybliven ägare till en 850 och behöver byta en av skärmarna vilka årsmodeller kan jag ta skärmar ifrån har själv en -95a
gör d någon skillnad ifall bilen har d smalare lyktorna ?

2.sen ang. dekorplasten på R stötfångarn fram går den att byta ut alltså den som sitter uppepå ?

3.Sen undrar jag om d funkar att ta ett avgassystem (komplett från grenrör å bakåt) från en 850R å sätta på en SE -95a bolt on s a s .

4.tändningslås eller rättare sagt nyckeln har alla 850 imobilaizer ? eller e det bara från viss årsmodell , hur vet man om man har d eller ej ?
Har läst en del om "pinne" men fattar inte vad som menas med d ??

Hoppas på snabba svar..
Förövrigt så e jag mycke nöjd me bilen.

Mvh snusarn/pär
1. Mig vetterligen nej.
2. Ja, det som skiljer är läppen längst ner.
3. Vågar inte säga 100% men skulle nog inte tro det.
4. Nej alla har inte immobilizer, vet att import saknar det ibland. Enklaste att veta är väll att ringa volvo/ ta nån servicenyckel aka den man tar med när man ska ha kopia? Har din bil itne chipet i nyckel så bör den starta? O gör den inte det så har du antagligen chip
på fråga 1. så märkte jag idag på skroten att d verkar va skillnad på skärmarna iaf. om man har den smalare eller den bredare lyktlisten, kanske bäst att leta upp en som e samma som jag har.

2. japp d verkar som så att d får bli ett byte av den

3. får jag luska vidare me om ingen har ett bra svar kanske funkar bolt on från kat å bakåt då ?

4. gjorde mig en extra nyckel idag killen sa att d va chip i men tykte oxå d va konstigt då d normalt inte ska sitta några i en -95a kom först -96 men gjorde mig en vanlig utan chip å den funkar prima 8)
av snusarn
Sunschreem skrev:Typ första biten som inte funkar på avgaset, har du gott om gods kan du alltid svetsa om. Men annars ska det gå
här e två bilder på hur systemet ser ut nu :cry:
tycker ju inte att katten ser direkt original ut ??

Bild
Bild
av snusarn
Nilaya skrev:Grenrör passar dårakt inte.

Plasten på stötfångare fram går att byta. Ej i bak.

Skärmarna e samma oavsett årsmodell.
nej grenröret skulle jag ej byta blir nog att bygga eget vad helst d går..

Bra den ska då rakt bytas ut

det är något jag blitt konfunderad över för d ser då inte lika ut om man ser hur d e vid blinkersglaset. ?? e det bara en synvilla kanske.
Användarvisningsbild
av ketto
-92-93 årsmodell har höga lysen och blinkers och en smal list under nämnda saker!
-94 (från turbomodellen) och uppåt har låga lysen och låga blinkers och tjockare list under nämnda saker!

Så skärmarna är likadana fast man inte tror de!
av snusarn
ketto skrev:-92-93 årsmodell har höga lysen och blinkers och en smal list under nämnda saker!
-94 (från turbomodellen) och uppåt har låga lysen och låga blinkers och tjockare list under nämnda saker!

Så skärmarna är likadana fast man inte tror de!
bra då blev utbudet lite större :D
e det vanligt att d rostar just vid framkant mot hjulhuset

Tack för svaret. Det hade inte jag noterat. V[…]

Råd vid punktering

@OlofEmanuel , Prova att använda bilens komp[…]

Sen kan du ju prova att bygla bränslepumprel&[…]

Du har ingen cirkulation där med dieselvä[…]