Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

På min S80 -05:a sitter det en nit i underkant av kofångaren som mittpinnen trycks uppåt och inåt för att lösgöra niten. Försök att få tag på mittpinnen för att återanvända den gamla niten med mittpinnen. Det sitter även en skruv (hjulhuset kant) ungefär där skarven mellan kofångare och flygeln, en Torx.
Det finns fyra skruvar till.
Två M 6 skruvar på var sin sida om grillen.
På min bil sitter en skruv i övre luftintaget bakom ett lock och den andra bakom den löstagbara dekorlisten på kofångaren. Resten av kofångaren sitter fastknäppt av öron från kofångaren in i karossen. Två upptill och i nedkant.
Jag måste även ta bort torkarna till strålkastarna samt sidoljusen på kofångaren och anslutningen till dimljusen fram.
Glöm inte att låssa de plastnitarna som sitter ovanför grillen som är återanvändbara, eftersom mittpinnen endast trycks ner ett par millimeter för att lösgöra dem. Därefter så plockas de uppåt.
Sen sitter ”mina” strålkastare med fyra skruvar. Tror att de är M 5 med sexkantskalle.

Lennart
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]