Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Jaha nu hände det som jag fruktat under hela hösten!!!

Jag blev avskedad, fick sparken och det mest för att jag inte kan komma överens med min chef, hon tycker inte att jag och hon kan samarbeta längre efter att vi haft olika uppfattning om en hel del och jag hela tiden stått på mej och min åsikt.

Ja det är klart att jag kopplat in facket men det hela tar sin tid och tills dess så får man väl knalla ner till AF och anmäla sej som arbetssökande.

Det känns skit att man inte ska kunna säga vad man tycker till sin chef utan att hon ska köra hela rejset ut :-O) Dessutom så måste jag lämna det jobb som jag älskar och hela tiden har brunnit för att göra så bra som möjligt.

Kan tillägga att jag är/har varit kommunalt anställd i typ 15 år utan en prick eller klagomål, men i Uppsala kommun så kör cheferna "Härskarprincipen" med/mot sina anställda.

Fick förhandsbeskedet före jul så det kändes som en "fin" julklapp :evil: Så nu väntar jag bara på det där rekommenderade brevet som troligen kommer på måndag eller tisdag där avskedet är ett faktum.

Inga av mina kollegor tycker att jag har fel men ingen törs inte heller ställa upp pga rädsla av att hamna ute i "kylan" vilket flera av mina tidigare kollegor också gjort men valt att självmant sluta och söka nya jobb.

Nej jag tror att jag gråtit färdigt nu, så att för mej som är 62 fyllda så skiter jag i om jag och facket förhoppningsvis kan köra över dom tillsammans eftersom jag har deras stöd fullt ut.

Rekommenderar ingen människa att arbeta åt denna skitkommun där det tydligen inte finns plats för att ha egna åsikter om hur man ska sköta arbetet och det även om man inte gjort något mer fel än att skälla ut chefen som tydligen inte tål kritik.

Fy Faen!!!!!

PS. Jag får väl skylla mej själv som hon sa. DS.
Tänk på det positiva! Nu får du mer tid att bränna på det du gillar. Meka med bilen, leka med hustrun...:) Dröm.
Helt rätt, på dem bara!

Låter på dig som att du har fått sparken på väldigt lösa grunder och det är ju självklart inte acceptabelt på nått vis.
Jag har fått intrycket att det är väldigt mycket ryggkliande och revirpissande i den offentliga sektorn, nu kanske det är så överallt till viss del men just den tycker jag sticker ut.
Om du nu får komma tillbaka, hur blir stämningen på jobbet då? Klarar du av det? Konstig frågeställning jag vet men det är en sak att ta i beaktande då jag vet hur påfrestande det kan vara att gå till ett jobb med rikigt dålig stämning och det är inte speciellt trevligt i längden.

Ta en stänkare för att lugna ner nerverna. :-)-)
Jaha :) Ja man tackar för eran respons tror det tog högst 8min innan någon av er kompisar därute reagerade med ett inlägg.

Nej :-O) jag tänker bråka om det även går till AD!!! Så är det bara :evil:

Jodå det där med "stänkare" har jag testat och även ikväll ?:-/ Men det känns skit att bli utslängd på så lösa grunder som samarbetssvårigheter :roll:
Fluffen skrev:

Visst var du lärare?
Jo men tydligen kan även lärare göra så fel att dom blir "överflödiga" och speciellt nu i nedskärningstider när typ minst fyra tjänster ska bort på massor av skolor.

Men att få sparken ?:-/ Är det jag eller chefen som har svårt att samarbeta????

Några till kollegor har också varit ute i "kylan" men valt att sluta och byta arbetsplats :shock:
Ts har startat slaget. Nu får facket jobba lite. O ts bör njuta lite. Stressas man för mycket, hamnar man i graven. För vem? En idiot till chef? Låt facket jobba lite!
Tråkigt med sådana besked.
Men det är bara att ta det lugnt. Är du 62 bast så måste arbetsgivaren betala lön en bra stund.

Det är tre år till pension.

Klart som korvspad att du ska kämpa. Men räkna inte med att få tillbaka jobbet. Det enda att hoppas på, är att du ska gå ekonomiskt skadeslös ur allt.

Var lite "kall" och spring inte iväg till medierna direkt. För dagbok som stöd för minnet. Kolla med facket, om chefen gjort rätt och MBL:at osv.
Det som jag menar är, bränn inte av allt krut på en gång, utan låt facket göra sitt jobb först.

Agera med "kyla", och inled dig inte i diskussioner med f d chefen eller f d arbetsgivaren.

Sen tror jag, att det inte är så väl övertänkt att fortsätta diskutera detta vidare på Forumet. Det kan tyvärr vändas emot dig, även om det finns grundlagsskyddade rättigheter.
För det kan vara ett jä--a fulspel bakom kulisserna.

Jag blir både ledsen och förbannad när "rakryggade" människor blir ställda "i iskylan".

Om du vill skicka ett PM till mig, om du känner förtroende och tror att jag kan ge några råd på vägen.
Se till att bli utköpt - åtminstone.

Ett tyvärr vanligt fenomen när man tar upp en strid med chefen är att personer runtomkring, även personer på högre nivå, tenderar att ge moraliskt stöd, men sedan inte följder upp detta moraliska stöd när det blir skarpt läge och man t.ex. vill bli av chefen. Då står man där ensam.
Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]