Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har problem med min 245.a från 88 satte mig en morgon och helt plötsligt så kunde jag inte stänga av vindrutetorkarna fram. Det går utmärkt att byta hastighet men enda sättet att stänga av var att dra säkringen.
Har nu haft av torkarmotorn och rengjort den samt kontakter men det hjälpte tyvärr inte. Finns det någon möjlighet att det kan vara intervallrelät eller det är motorn som sett sina bästa dagar?
Någon som har erfarenhet av detta problem?
Så har jag också haft. Det är släpkontakterna och den runda skivan (sitter i anslutning till motorn) som har kommit ur läge och går i otakt med brytpunkten. Det går att justera, men då får man öppna där skivan sitter.
Man kan också till nöds, med lite övning i spaken under ratten hitta ett läge där manöverströmmen bryts i rätt tid. Lyft spaken några grader innan torkarna vänder. Efter några försök så har du hittat rätt teknik. Men naturligtvis, fixa släpkontakterna på kontaktskivan. Det är ju så det skall vara.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]