Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av gurret
Tjena! kör en 945GL, en dag då jag fixade till bilstereon drog kablar osv lite mer seriöst, upptäckte jag att på "stoplight" säkringen, 4elr5ans satt det en säkring på 30ampere? enligt beskrivning skall bara det sitta en 15A jag satte dit en sådan iaf efter detta och ett ännu konstigare är att då jag kör på med helljus 3st big knick eftermonterade, så går denna säkring !? kan dom på nått sätt kopplat både stoplykta och helljus på samma "krets"?

enligt mig iaf helt dum dristigt, skall se om ja ska slita ur xtraljus kablage och koppla säkring i motorrummet istället där det ska sitta osv. har ni nåra aningar annars vad det kan vara? jobbigt nu då de är mörkt ute och inte synas då man vill bromsa osv
mvh / Gustav
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Verkar som någon gjort en fulkoppling, som du själv skriver är det bättre att ta drivström direkt från batteri till extraljusreläet med en hängsäkring vilket du också var inne på.

Mvh GK
av gurret
känns dock mer komplicerat å dra via bakljus elr nå än standard sättet :P men vi får se imorrn hur det ser ut då ja slit bort gamla kablaget! mvh!en sak undrar ja dock, så ut som extraljus kablarna gick in genom kabelstammen på nått sätt? kanj jag kapa sladdarna och sen tejpa så dom inte kortar och sen försöka på ny dragning ?vet ej om jag har lust att dra fram säkringsdosan igen,,,, aningen många kablar å hålla reda på där :S
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kolla noga innan du gör ingrepp i kabelstammen, ta fram multimetern och börja identifiera vart kablarna tar vägen. Du kan ju faktiskt ha brunna kablar någonstans också som fungerar som strömtjuv.

Mvh GK

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]