- lör 13 maj 2006, 14:24
Jag är inne på min tredje bil med Ditec.
Ditec är bevisat att hålla skydd i 18 månader; därför ger de den garantin. Det finns ytterligare ett märke som är testat av SPA men det kommer jag inte ihåg vad det hette. Det var iaf inget vanligt märke.
Jag har alltid varit nöjd med Ditec-behandlingarna (de har gjorts på två olika firmor). Det märks en stor skillnad i lystern på lacken, efter behandlingen. Om du tycker att din lack är "fadd" så kommer du bli imponerad. I minst 18 månader! Imponerad kan man ju bli av "vanlig" behandling oxå, men inte lika länge.
Med Ditec får du en garanti på att lacken inte kommer att brytas ned av solljus, salt osv. Det tycker jag känns skönt att veta! Dessutom när du tvättar din pärla och behöver använda avfettning (det kan faktiskt fastna en å annan partikel, typ tjära) så kan du göra det! Det rekommenderas inte av andra konkurrerande märken, t.ex.
Ditec erbjuder ju även andra bra behandlingar för glasrutorna och tyg/skinnklädslar;
Glastec: Ett medel som poleras in i framrutan + sidorutorna (i kombiutförande är det framrutan + bakrutan). I högre farter, 70 km/h och uppåt, så glider regnet av utan att du behöver använda torkarna. Medlet ska funka i 6-8 månader. Har provat det två ggr själv varav den första gången inte blev riktigt bra, det märkte jag när jag gjorde det andra gången! Då blev det verkligen skillnad. Kostar ca; 675:-
Protec: Har jag använt till min gamla BMW (numera i min brors ägo) för att få tygklädseln helt skyddad mot spillda vätskor. Bra om man har barn! Den spillda vätskan ska inte tränga in i tygfibern utan lägga ig ovanpå tyget. Och det funkar oxå bra. Det var två och ett halvt år sedan det gjordes i bilen och skyddet ligger fortfarande på bra; har provat spruta vatten med en pipett och det lägger sig ovanpå.
Kommer inte ihåg priset på Protec.
M V H
---< Matz
------------------------------------------
http://matzen10.wordpress.com