Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Undrar om någon här vet om spolarmunstyckena från nyare s40 eller v50 med dushsprut istället för de som finns där idag där det kommer två strålar passar x40 -00?
Hittade en som bytt på sin 850 http://www.backspegeln.com/tips_spolare.asp

Det systemet är onekligen bättre och sparar säkerligen spolarvätska så det känns som att de betalar sig själva.
Senast redigerad av 3 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
Hittade denna tråd nu när jag sökte igen, måste ha skivit fel i sökrutan innan: http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... ke#p340570
Då blir det en tur till Volvo imorn =)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
På min V40 Classic -04 är det bred stråle. Om tidigare ägare bytt eller om det är original vet jag inte, men uppenbarligen finns det såna som passar.
av umekille
spolarmunstycken verkar känsliga .
har råkat peta upp dem då jag rensat
dem med ett verktyg o då försvann
dushstrilen ...finns dem som reservdel?
eller får man chansa på skroten?
De fanns till och med i kassan och personalen visste precis vilka som passade. De jag köpte har nr: 30655605 och kostade 114 kr för två.
Det tog bara 20 minuter att byta och nu har jag en fin bred dusch istället för de sorgliga strålarna.

Läste på endel om biltemas men endel verkade vara missnöjda med dem och priskillnaden var ändå bara bara 34 kr. Men tack ändå.

1. Ta bort huvmattans plastpluppar, va lite försiktig så slipper du köpa nya.
2. Ta bort slangarna.
3. Tryck ihop plastclipsen underifrån på munstyckena så lossnar de lätt.
4. Gör om allt baklänges men provspruta munstyckena innan huvmattan återmonteras.
Senast redigerad av 2 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
Micce1980 skrev:De fanns till och med i kassan och personalen visste precis vilka som passade. De jag köpte har nr: 30655605 och kostade 114 kr för två.
Det tog bara 20 minuter att byta och nu har jag en fin bred dusch istället för de sorgliga strålarna.

Läste på endel om biltemas men endel verkade vara missnöjda med dem och priskillnaden var ändå bara bara 34 kr.
Tack för tipset.
Var förbi Bilia och köpte ett par, de kostade 117kr där jag var.

Passade perfekt på en S40 1999.

Sjukt nöjd med resultatet.
Se där ja, nu ser fler bilister bättre ut :wink:
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]

Lufta koppling som inte går

Jag köpte någon stor spruta som jag t&a[…]

V60 sliter däck bak

Hjulinställning är alltid bra, båd[…]

Smidigast och billigast lär vara att gå[…]