Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Hej har hittat läckan.Min fråga det sitter två slangar från automaten i kylaren,en uppe och en nere.En stor mutter med en slang itryckt med två oringar.Muttrarna satt löst kunde släppa dom utan verktyg.Den nedre gängan i kylaren kunde man trycka in och då kom det kylarvätska därifrån.Ska muttrarna sitta så löst?.Och gängan i kylaren ska den vara lös.Den övre var inte lös.Bilen är en s80 T6 -99.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Förstår inte riktigt det hela, din rubrik lyder "växellådsras" men du talar om anslutningar till oljekylaren. Skall jag fatta det så att du har fått ett växellådsras och att du hittat glykol i växellådsoljan? Allmänt sett av din beskrivning ovan så tror jag nog att du får byta ut hela kylaren om det kommer in kylvätska i oljan.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av snepo
Fel rubrik De gängade anslutningarna ska man kunna trycka in dom.,på kylaren.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du kan göra det så är nog något fel, jag tror att infästningarna har gått sönder.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av snepo
ja tror oxå de är sönder.Vet inte hur hårt jag törs dra dit dem sen på nya kylaren.Endast handkraft som det var innan eller nån som vet?

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]