Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vovlov
Vad behöver man för kabel för att läsa av felkoder i en S80 -02 ´a?
Är det dice med AVIDA? - eller är det endast för nya bilder som är 2010 modell?
Skulle vara skönt att kunna läsa av felkoder instället för att lämna in den varje gång och kosta 1300 för felkodsavläsning som tar några sekunder :)
av TomasL
Dice + Vida fungerar fint till din bil.
Det finns några trådar ang. detta så ett tips är att använda sökfunktionen. :wink:
Användarvisningsbild
av Vojje
Vovlov skrev:Vad behöver man för kabel för att läsa av felkoder i en S80 -02 ´a?
Är det dice med AVIDA? - eller är det endast för nya bilder som är 2010 modell?
Skulle vara skönt att kunna läsa av felkoder instället för att lämna in den varje gång och kosta 1300 för felkodsavläsning som tar några sekunder :)
795:- kostar det. Spelar ingen roll hur många felkoder du har. Dessutom verifieras vad som verkligen är problemet genom diverse mätningar och kontroller. En aning mer avancerat än en simpel felkodsavläsning. I vart fall där jag bor :D .
av Vovlov
håll med om att det är en "bra att ha grej"
Lite billigare med felkodsavläsning os dig vojje.

Dice och vida går förmodligen inte att köpa.
av TomasL
Vovlov skrev: Dice och vida går förmodligen inte att köpa.
Som sagt använd sökfunktionen så får du reda på hur du får tag på en Dice med Vida.
Användarvisningsbild
av greeeken
Sen kan man ju göra lite saker själv på bilen med VIDA+DICE
Vill man tex ha varmare stolar så ehöver man ine åka in till verkstan o betala pengar för det. Man kna göra det själv.
Ställa in spjällen till flekten i kupen osv.
Det är en bra sak att ha tycker iallafall jag.

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]