Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Viply
Hei

Har problemer med kupevarmen, mistenker dårlig sirkulasjon gjennom registeret. Noen som har tips for å bytte dette? Hva som må demonteres for å komme til etc. Takker så mye for tips.

Viply
av TomasL
Värmepaketet är ganska bökigt att byta och det är väldigt sällan som man hör talas om att det skulle vara dålig cirkulation i just detta så att man får dålig värme.
Hur har du kommit fram till att du tror att det är dålig cirkulation i värmepaketet? Vad/Hur har du felsökt?
av Viply
Jeg kjenner på slangene som går inn og ut av varmepacketet, med kupeviften avstengt er det tilnærmet lik varme på inn og ut, men når jeg setter på kupeviften er det svært lite varme i returslangen fra varmeapparatet. Bilen har gått ca 360 000 km.
Bör man inte spola den först? Det kanvara mycket skit i denna.
Användarvisningsbild
av isak
har du motortemperatur? termostaten kanske sagt upp sig?
Isak
av LOTEZ
Jag har samma problem - dålig värme i kupen förutom när jag vrider till rödmarkering. Ställer jag på 27 så kommer de knappt nån värme.. Ska dammsuga "gallret" idag där givaren sitter.. så får se.. kanske räcker. ser inte så skitigt ut dock
av Viply
Jeg har ikke målt temperaturen, men temperaturmåleren i bilen står midt på. Om jeg kjører uten å sette på kupeviften for så å sette den på etter en stund kommer det varm luft, men temperaturen synker raskt. Jeg skal se om jeg kan få målt vanntemperaturen , men tror at et bytte av varmepacket er det som må til.

Viply

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]