Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ravi
Tre år eller 10 000 mil! På sakerna typ det är nog från märke till märke
Användarvisningsbild
av falcon
om ex ett stol känns dålig är det ngt som man åberopa nybilsgarnti på?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Man skall klaga på så mycket som möjligt. Glöm inte missljud från inredningen och annat som skvallrar om slarv vid montering. Svårsökta fel är speciellt viktigt att ta under garantitid. Efter garantitid kostar varje sekund.
av perhall
Ja, jag har flera gånger ångrat att jag inte orkat reklamera, och varit glad de gånger jag har reklamerat.

Om man reklmaerar så¨hamnar det i systemet vilket är bra senare. Om bilen är 1 år 10 mån o du klagar på tjutande servo och verkstan säger att det är helt normalt ljud, så är det en bra sak att ha rapporterat om du byter in bilen när den är 2 år 6 mån o de vill dra av 10 000 kr för tjutande servo...
PH
Användarvisningsbild
av falcon
på förarstolen så känns det som att ngt har gett med sig på sitsen längst in mot ryggstödet.
är det normalt på en -10 ?
Användarvisningsbild
av SvenB
Ravi skrev:Tre år eller 10 000 mil! På sakerna typ det är nog från märke till märke
Jag förutsätter att TS frågar som Volvoägare. Volvo har TVÅ år, utan milbegränsning som nybilsgaranti..
Användarvisningsbild
av StringerBell
KKR skrev:Volvo har TVÅ år, utan milbegränsning som nybilsgaranti..
Max 12000 mil väl?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Cox skrev:Nope 2 år ingen begränsning av körda mil
När infördes obegränsade mil?
AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]