Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 2013xc70
hallo, jeg har en ny v50. 1,6 liter 110hk, 240 nm. diesel som har kjørt 200mil. Er det for tidlig å trekke en camping vogn på 1300kg. med den? :?: hva er vanlig innkjørings lengde?
Användarvisningsbild
av G-kraft
torkild skrev:hallo, jeg har en ny v50. 1,6 liter 110hk, 240 nm. diesel som har kjørt 200mil. Er det for tidlig å trekke en camping vogn på 1300kg. med den? :?: hva er vanlig innkjørings lengde?
Finns ingen begränsad tid för när man ska börja att använda en camping vagn för ett fordon...kan nog ha det närsom, förutom under vinter tid förstås.. :) men du kan nog ha en nu, inga problem...
Användarvisningsbild
av Brainy
Från volvo har jag aldrig hört något om inkörning öht, VW sa att jag inte skulle köra mer än 80% av maxhastigheten eller något sådant första 100milen så nog borde din klara en husvagn nu alltid.

Tror inte nya motorer behöver köras in lika som förut

/Anders
Användarvisningsbild
av G-kraft
Brainded skrev:Från volvo har jag aldrig hört något om inkörning öht, VW sa att jag inte skulle köra mer än 80% av maxhastigheten eller något sådant första 100milen så nog borde din klara en husvagn nu alltid.

Tror inte nya motorer behöver köras in lika som förut

/Anders
Tror dock han ska hålla 70 - 80 km/h när han drar en husvagn på 110 väg.....säkrast.
Användarvisningsbild
av JKB
Min brors förra tjejs pappa tipsade så här:

-" Carl, tänk på att du inte får köra mer än 120km/t när du har släp!".

Skrämmande nog skämtade han inte...................?

Det finns vissa varvtal man ej ska överskrida vid inkörning, drag av släp/husvagn har jag aldrig hört något särskillt om. Din handlare kan nog ge dig en fingervisning om varvtalen, är olika för dom olika växlarna.

Mvh Jakob.
Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]