Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kompe
Tjena brukar titta in titt som tätt här och läsa å lära mig allt möjligt men nu har ett problem dykt upp som jag inte lyckas lösa.
Har en 855'a från 94, en vanlig GL som är lite påkostad men hur som helst, den har vanlig tygklädsel och den känns lite trist. :evil:
Var dock på skroten idag och hitta en smashad 850 som hade riktigt fin plychklädsel som jag försökte lägga vantarna på. :-O)
Fick loss allt 'UTOM ryggstödet bak :-(O) , höll på i 4 timmar totalt och har kommit så långt att bälten och allt som går att plocka bort är av
även clipset i låset som håller det på plats, enligt hayens ska man sen trycka ut och lyfta? Det lyckades jag inte med och undrar om det finns nån
särskild teknik för hur man ska göra, om jag har missat nån detalj eller om jag bara helt enkelt är för klen. ?:-/
Har letat här på forumet men inte hittat riktigt, kanske jag som söker fel men har ni nått tips så snälla hjälp mig :cry:
Användarvisningsbild
av goransson89
Ta bort "kantbitarna" på ryggstödet närmast dörrarna. Bara rycka ut i nederkant och dra dom uppåt har jag för mig. Sen viker du ner ena halvan av ryggstödet och trycker det HÅRT mott mitten har jag för mig och då ska du kunna dra upp kanten närmast dörren, sen gör du likadant på andra sidan. Kommer inte riktigt ihåg vilket håll man ska trycka åt, men det borde du se.. Funkar inte det så har jag inge vettig idé :)
Användarvisningsbild
av Kompe
okaaj ska testa igen i eftermidda :)
Användarvisningsbild
av Kompe
Nej tror jag är för klen, ska sticka till volvo i eftermidda och fråga nån på skadeservice om dom vet hur man ska göra. =)

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]