Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Besiktade min xc70 -05 häromdagen. Fick 2:a på ena yttre styrleden. Mailade Bilia igår och bad om offert på byte av styrled och framvagnsinställning. Undrar över följande i deras svar;
- kulledsats är den artikel som de skriver skall bytas, kostar 1000 spänn. Stämmer det?
- hjulvinklar 4 hjul kontroll och justering, toe-in fram justering utan DSTC, justering bakhjulsvinklar för totalt 1300 kr: är det verkligen en FRAMVAGNsinställning?

Vill bara kolla med er som har koll. Tycker Bilia är så sjukt dyra så det känns som man kanske skall kolla lite innan man bara bokar (bad om offert på "vanlig" service och däckbyte också utöver ovanstående, totalt skulle kalaset landa på 7200kr).

Tack på förhand!!!
kulledsats är volvos språk på styrled så det stämmer
man ställer inte enbart framvagnen på en modern bil utan även bakvagnen man utgår även från bakhjulen vid mätning så dessa måste stå rätt innan framvagnen justeras
mao så är ordet framvagnsinställning lite förlegat
så det ser rätt ut i specen sen vad gäller priserna är en annan femma
Vojje skrev:5000 spänn för servicen då alltså. Det var rejält :( .
Njae, själva servicedelen var på 3800 kr men det är ju inte småpotatis det heller... Det som stör mig mest är alla onödiga grejer de gör, typ fylla på spolarvätska. Jag har ingen direkt lust att betala för den typen av service!
hollan skrev:kulledsats är volvos språk på styrled så det stämmer
man ställer inte enbart framvagnen på en modern bil utan även bakvagnen man utgår även från bakhjulen vid mätning så dessa måste stå rätt innan framvagnen justeras
mao så är ordet framvagnsinställning lite förlegat
så det ser rätt ut i specen sen vad gäller priserna är en annan femma
Aha! Tackar, då har man lärt sig nåt nytt även idag!!!
AnnaK skrev:
Vojje skrev:5000 spänn för servicen då alltså. Det var rejält :( .
Njae, själva servicedelen var på 3800 kr men det är ju inte småpotatis det heller... Det som stör mig mest är alla onödiga grejer de gör, typ fylla på spolarvätska. Jag har ingen direkt lust att betala för den typen av service!
1000+1300+3800=6100
7200-6100=1100=Montering kulledssats :?:
AnnaK skrev:Hej!
Besiktade min xc70 -05 häromdagen. Fick 2:a på ena yttre styrleden. Mailade Bilia igår och bad om offert på byte av styrled och framvagnsinställning. Undrar över följande i deras svar;
- kulledsats är den artikel som de skriver skall bytas, kostar 1000 spänn. Stämmer det?
- hjulvinklar 4 hjul kontroll och justering, toe-in fram justering utan DSTC, justering bakhjulsvinklar för totalt 1300 kr: är det verkligen en FRAMVAGNsinställning?

Vill bara kolla med er som har koll. Tycker Bilia är så sjukt dyra så det känns som man kanske skall kolla lite innan man bara bokar (bad om offert på "vanlig" service och däckbyte också utöver ovanstående, totalt skulle kalaset landa på 7200kr).

Tack på förhand!!!
Har bytt precis detta på min bil för fjorton dagar sedan:
Styrled yttre: 325:-
Kulledsats : 988:-
Mätning av
hjulvinklar
4 hjul : 995:-
Lossvärmning : 260:-

TOTALT 2568:-

Tror nog att det är detta som du behöver göra med din bil. Rep utförd på Volvo. De klarar också att nollställa din anmärkning från besiktningen.
Motorvärmare

Det blev ett litet misstag, detta är extrautr[…]

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Hej, Vi har en Volvo 945 från ca 1997. Vad[…]

Hej söker 4st Volvo Wheel - Achilles 7.5"[…]