Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Fick ett berv om Säkerhetsåterkallning pga en taskig remspännare till hjälpaggregatsremmen.
Byter de även rem då de byter spännaren?
av Cox
Bra fråga och väldigt berättigad. Ställ frågan och kräv rembyte om den inte igår. om spännrullen har gått tungt så slits remmen onormalt. Men jag tror att det är pga av att det är Fords mjuka skitspännare som skall bytas. Den är för klen och materialet i den ger vika.
av oldtimersmc
Har märkt vid ett tillfälle att servostyrningen slirade i sommras kunde iof bero på att det var lite blött men har aldrig varit med om det på någon annan bil jag haft.
av Trex
oldtimersmc skrev:Fick ett berv om Säkerhetsåterkallning pga en taskig remspännare till hjälpaggregatsremmen.
Står ju klart och tydligt vad dom skall göra!
Citat från brevet "Åtgärden består i att byta ut remmen och remspännaren"
av oldtimersmc
Trex skrev:
oldtimersmc skrev:Fick ett berv om Säkerhetsåterkallning pga en taskig remspännare till hjälpaggregatsremmen.
Står ju klart och tydligt vad dom skall göra!
Citat från brevet "Åtgärden består i att byta ut remmen och remspännaren"
Ja det har du ju rätt i...
Läste inte det i hastigheten,
Användarvisningsbild
av MartinS
Vilka bilar/motorer gäller detta?

/MArtin
av Columbus
MartinS skrev:Vilka bilar/motorer gäller detta?

/MArtin
Ett begränsat antal Volvo S80, V70, XC70 och XC60 av modellår 2009-2010 med femcylindriga dieselmotorer (som det står i brevet)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har ju under en längre tid klagat på missljud i motorn på min D5a, bla i samband med service. Volvoverkstaden har aldrig kunnat lokalisera/fixa ljudet som bara har blivit värrer och värre.

Idag fick jag remspännaren/remmen bytt enligt återkallelsen och nu försvann ljudet fullständigt.
Användarvisningsbild
av Datarolf
Även jag fick rembytet utfört idag. Åtgärden tog ca 45 min på Bilia i Segeltorp, så det är ingen större arbetsinsats som behövs. Kostnadsfritt förstås.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)