Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xarox92
Hej! Ny här på forumet då jag har ett litet problem med min 850.
Det är så att tutan inte fungerar.. :???:
När jag kollade så såg jag att kablarna inte satt i tutorna och blev lättad av att de inte va så svårt :o
Men ack så fel jag hade :cry: när jag vred om tändningen så tjöt tutan för fullt.. försökte följa upp kablarna men tappade orken när kablarna gick ihop till en stor härva... :evil:
Så jag undrar om de e nån som har ett bra tips :)
Är de kanske lättast o dra nya kablar till ratten med relän o grejer :?:

Tacksam för svar :)

Mvh Xarox92
Användarvisningsbild
av Vojje
Om hornet har ett eget relä, bryt strömmen på batteriet och pilla bort relät.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du nyligen köpt bilen så kanske felet fanns när du köpte den och det är förre ägaren som kopplat bort hornen och inte brytt sig att felsöka.

Jag tror att felet sitter uppe i ratten där manöverknappen för hornet finns. Troligen har kabeln som går till hornet lossnat eller gått av och ligger emot något jordat. Du får öppna vid ratten och kolla.

Mvh GK
av Xarox92
Ja precis köpte bilen i fredas.. okej tack för snabba svar :-) nu vet jag vad jag ska göra ikväll :P leta runt om hur man skruvar isär ratten o sen skruva :)

Mvh Xarox92
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Hoppsan...glömde varningen. :roll: Har du krockkudde, vilket du troligen har, så se för tusan upp och är du det minsta tveksam så skall du inte fibbla med den utan se till att få hjälp på något sätt.

Mvh GK
av Xarox92
Jag har inte hunnit fixa med det än så tack för varningarna :) antagligen så har förra ägaren pillat med det då srs lampan lyser.. :???: men får snacka med någon som kan då :) tack för hjälpen o snabba svar :)

Mvh Xarox92
av Xarox92
Hallå igen! har precis vart ute o kollat i ratten men hittade inget som va fel i ratten, alla kablar va hela o allt.
Så får väl ta o följa kablarna från tutan o se om de e nåt kabelbrott elr dyligt.

Mvh Xarox92

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]