Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har beställt en XC70 D5 MY12 och undrar hur ni använder Tillsatsvärmaren, Tidur och volvo on call?

Har beställt med Volvo on call, får man inget tidur då eller?

Kommer att ha bilen i ett flerbils garage men kommer även har möjlighet att ha den utomhus.

Har ingen hum om hur tillsatsvärmaren fungerar och vill gärna vet lite mer om hur den fungerar.

Så skriv gärna hur ni använder eran tex sätter ni på den på morgonen innan ni ska till jobb m.m
Tiduret finns i bilen även med VOC som tillval.
På blinkersspaken finns ett rullhjul där man ställer avresetiden inom ett dygn ( två timers finns)och beroende på yttertemperatur startar värmaren och bilen är varm och redo för avfärd:) (ett litet tips är att ställa tiden lite efter avfärd för att värmaren skall gå när du kommer ut till den, den kyls fort när det är kallt;) )
Värmarfunktionen i VOC funkar likadant som ditt tidur i bilen där du kan ställa avresetid och även köra direktstart.
Direktstart i VOC är något jag använder ofta nu när tempen minskar, upp på morgonen och kollar yttertemp på med kaffet och starta värmaren med iPhonen. Detta är en fantastisk funktion när man inte har fasta avresetider då det är svårt att programmera värmaren kvällen innan.
Vad kostar det att använda VOC nu och efter 2 år?
apersson850 skrev:Så länge du kör på det abonnemang som ingår i köpet kostar det inget, så länge du inte okynnesringer till supporten.

Vad det kostar sen får man väl se då...
Då jag inte har något sådant abonnemang så vore det informativt att få veta hur det ser ut och någon som har ett som har gått ut kanse kan fylla i hur villkoren ser ut då.
Jag har mina onda aningar då vi har sett tidigare hur "duktiga" man är att ta betalt för tjänster som man har monopol på.
Såg att "appen" till systemet har uppdaterats nyligen. Nu får man exempelvis meddelanden om bilen stått still i mer än 30 minuter och varit olåst, om larmet går igång och om motorvärmaren av någon anledning inte startar.

Dessutom fungerar körjournalen igen. Den har jag inte kunnat komma åt på ett tag.
oldtimersmc skrev:
apersson850 skrev:Så länge du kör på det abonnemang som ingår i köpet kostar det inget, så länge du inte okynnesringer till supporten.

Vad det kostar sen får man väl se då...
När är sen till att börja med altså hur länge räcker abonnemanget?
Då jag inte har något sådant abonnemang så vore det informativt att få veta hur det ser ut och någon som har ett som har gått ut kanse kan fylla i hur villkoren ser ut då.
Jag har mina onda aningar då vi har sett tidigare hur "duktiga" man är att ta betalt för tjänster som man har monopol på.
hej jag ringde volvo och frågade och det var kanske en känslig fråga först kunne han inte svara och jag sa att då kan du ta reda på det och ringa tilbaka han sa att efter dom 3 år som ingår i priset koster det 150 i månad det lät jo väldig dyrt tyckar jag men det var nok första frågan o m detta för han viste inget om det
kekke skrev:hej jag ringde volvo och frågade och det var kanske en känslig fråga först kunne han inte svara och jag sa att då kan du ta reda på det och ringa tilbaka han sa att efter dom 3 år som ingår i priset koster det 150 i månad det lät jo väldig dyrt tyckar jag men det var nok första frågan o m detta för han viste inget om det

Takk (Tack) för svaret.1800Nok/år...
Det var det jag misstänkte.
Diskuterades i denna tråd hur mycket det skulle kosta när 3 åriga abonnemanget gick ut och jag kunde inte vid en snabb sökning se att det besvarades någonstans.

Då tidiga MY11 snart blir tre år så har volvo nu kommit med uppgifter, det kommer att kosta 600kr/år att förlänga sitt abonnemang. Känns som det kunde varit mycket värre.

Behöver väldigt sällan starta om […]

V90 läggs ner.

Ja 220d är ju knappast en raket, däremo[…]

Oljud motorrummet

Startmotorn? Den ger ett metalliskt skrap/gnissell[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]