Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viffer
Ja som rubriken säger så har jag en igensatt oljefälla.

Ska ta det från början, för två dagar sen så hörde jag ett konstigt dovt ljud när jag var ute och körde, var 3 mil hem så jag hade tänkte att jag får gå ur och lyssna när jag kommer hem, inga varningslampor hade tänts så jag tänkte att det nog inte var någon fara. När jag kom hem och öppnade dörren, så hörde jag ett tjutande. Jag öppnade motorhuven och tyckte det lät från remmarna ungefär.
Det här var sent på kvällen så inte mycket att göra, dagen efter så åker jag in till Volvo och jag ber dom komma ut och lyssna, direkt så drar han ut oljestickan och då blir det tyst i princip. Han säger att det är oljefällan som måste bytas. Okej sa jag och bokade den närmaste tid dom hade, den 10 november, det var ingen fara att köra på som vanligt sa han.
Det som hände igår kväll när jag var ute och åkte gör mig dock lite orolig, motorlampan tändes, inget meddelande i displayen.

Så min fråga är om motorlampan kan tändas pga det här felet?

Bilen är en V70 II 2.5T MY08.

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]